ارتودنسی همرنگ دندان

برای ردیف کردن کجی دندان ها در ارتودنسی متخصص ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد از دستگاه های ثابت یا دستگاه‌های متحرک ارتودنسی استفاده می کند.

از نگاه بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی و دکتر متخصص ارتودنسی دندان خوب در مشهد و دکتر خوب صاف کردن دندان های کج در مشهد و دکتر خوب سیم کشی دندان نامنظم در مشهد و در استان خراسان رضوی (ارتودنسی خوب مشهد) و بهترین متخصص ردیف کردن نامرتبی دندان مشهد و دکتر متخصص خوب صاف کردن دندان کج در مشهد و بهترین متخصص سیم پیچی دندان نامرتب مشهد بهترین دکتر ارتودنتیست مشهد و دکتر خوب متخصص زیبایی دندان در مشهد عضو انجمن ارتودونتیست‌های ایران، اروپا و آمریکا فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی مشهد و دارای رتبه چهار تخصص به طور معمول برای درمان های ارتودنسی دو فک در مشهد و درمان های جامع و کامل ارتودنسی مشهد از دستگاه های ثابت ارتودنسی مشهد بایستی استفاده گردد.

دستگاه‌های ثابت ارتودنسی

دستگاه های ثابت ارتودنسی شامل براکت های فلزی یا براکت های استیل می باشد که معمول ترین نوع دستگاه های ثابت ارتودنسی می‌باشد و چون نمای فلزی دارند ممکن است بعضی از بیماران این نوع براکت های فلزی ارتودنسی را دوست نداشته باشند. اما براکت های استیل بیشترین کارایی را برای ارتودنسی دندان نامرتب جهت ردیف کردن کجی دندان ها داشته‌ و دیگر این که بسیار مقرون به صرفه هستند.

درمان ارتودنسی ثابت با براکت های استیل بسیار سریع و در زمان کمتری پیش می رود ولی از آنجا که بعضی از مراجعین ارتودنسی دغدغه دیده شدن دستگاه های ثابت فلزی را دارند می توان از انواع دیگر دستگاه ارتودنسی همچون براکت های سرامیکی یا ارتودنسی با براکت های سرامیکی استفاده نمود.

از نگاه بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و استان خراسان رضوی، براکت های سرامیکی از جنس پرسلن یا چینی بوده و همرنگ دندان می باشد که در ارتودنسی همرنگ دندان استفاده می‌شود. این نوع براکت نمای زیباتری در حین ارتودنسی برای بیماران ایجاد می کند. ارتودنسی براکت سرامیکی دارای معایبی است که بهتر است در روز ویزیت به اطلاع بیمار رسانده شود و بیمار آگاهانه ارتودنسی همرنگ دندان با براکت های سرامیکی را انتخاب نماید و از جمله هزینه بالاتر درمان با براکت های سرامیکی در مشهد، مدت زمان بیشتر درمان و احتمال سایش یا ترک روی دندان ها به دلیل جنس محکمتر براکت های سرامیکی در ارتودنسی است.

براکت‌های شفاف یا پلاستیکی

نوع دیگر براکت های همرنگ دندان در ارتودنسی همرنگ دندان مشهد شامل براکت های شفاف یا پلاستیکی همرنگ دندان می باشد که باعث افزایش احتمال شکستن و جدا شدن بیشتر این براکت های شفاف می باشد چون از استحکام کمتری برخوردار هستند.

نوع دیگر ارتودنسی همرنگ دندان استفاده از پلاک های شفاف ارتودنسی یا ارتودنسی شفاف با پلاک های شفاف یا استفاده از کلیر الاینر ها یا استفاده از سیستم اینویزیلاین Invisalign می باشد که به کمک یک توالی از پلاک های شفاف یا الاینرهای شفاف یا کلیر الاینر ها بدون کاربرد سیم و براکت و صرفاً با قالب گیری و نرم افزارهای دیجیتالی به کمک پلاک های شفاف در طی یک بازه زمانی دندان ها به تدریج مرتب می شوند، ولی چون نیازمند همکاری بیمار در این روش ارتودنسی شفاف می باشد ارتودنسی شفاف با پلاک‌های شفاف یک سیستم متحرک ارتودنسی می باشد، احتمال افزایش مدت زمان درمان وجود دارد. هزینه زیاد درمان با پلاک شفاف ارتودنسی نیز یکی از معایب این روش می باشد.

برای دریافت نوبت مشاوره با دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص زیبایی دندان در مشهد می‌توانید از طریق لینک اقدام کرده یا با شماره 05137602475 تماس حاصل نمایید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب