مصرف دهانشویه در زمان ارتودنسی دندان در مشهد به گفته بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی مشهد دارای بورد تخصصی ناسیونال

در زمان انجام درمان ارتودنسی اطراف براکت های فلزی یا سرامیکی ارتودنسی ثابت ممکن است تجمع مواد غذایی و پلاک و دبری رخ دهد.

بهداشت دهان در حین ارتودنسی باید عالی باشد و مراجعه کنندگان ارتودنسی باید سعی کنند به خوبی مواد غذایی را از اطراف دستگاه ها و اتصالات ثابت ارتودنسی تمیز کنند.

استفاده از مسواک و نخ دندان با کاربرد روش های عالی می تواند به خوبی این معضل را برطرف کند اما خیلی وقت ها مراجعه کنندگان ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد از متخصص درمان بی نظمی دندان در مشهد یا همان بهترین ارتودنتیست در مشهد در مورد لزوم استفاده از دهانشویه ها در طی مدت زمان ارتودنسی نیز سوال می کنند .

بهتر است از دهانشویه های شناخته شده استفاده شود ولی به دلیل تحریم ها معمولاً ممکن است محتویات دهانشویه ها شامل ناخالصی هایی باشد .

پس به طور مرسوم توصیه می‌شود از دهانشویه های مخصوص ارتودنسی شامل فلوراید خالص استفاده شود. سایر دهانشویه ها ممکن است باعث رنگ پذیری زیاد دندان‌ها یا تغییر رنگ های زرد و قهوه‌ای روی دندان ها شود.

مخصوصاً در بیمارانی که ناراحتی لثه دارند باید از از مصرف دهانشویه کلرهگزیدین به مدت بسیار کم در حد ۱۰ تا ۱۴ روز استفاده شود و اصلاً به صورت طولانی مدت استفاده نشود ،چون تغییر رنگ‌های قهوه‌ای شدید روی دندان ها به راحتی پاک نمی شوند .

همچنین بهتر است به مراجعه کنندگان ارتودنسی در مشهد توسط ارتودنتیست خوب در مشهد دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و استان خراسان رضوی توصیه شود جهت کاهش احتمال ابتلا به عفونت لثه ، بیماری‌های لثه و ورم لثه ها در حین درمان ارتودنسی که در صورت عدم رعایت بهداشت کافی از جانب بیمار ممکن است به وقوع بپیوندد از دهان شویه آب نمک به صورت دوره ای یا هفته ای استفاده شود .

در پایان به این نکته بسیار مهم مجدداً اشاره می‌شود که بهترین راهکار برای حفظ سلامت نسوج دهان تمیز کردن مکانیکی بافت‌های دهان با مسواک و همان نخ دندان می باشد.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب