لق شدن دندان در ارتودنسی دندان نامرتب به گفته بهترین متخصص ارتودنسی مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد

در طی درمان ارتودنسی دندان نامرتب ،ردیف شدن دندان ها به کمک حرکت دادن ریشه دندان ها داخل استخوان فک صورت می گیرد.
ممکن است در طی مراحل درمان بیماران احساس لقی جزئی در دندانها داشته باشند .
حتی تا میزانی که ممکن است دندان ها با دست تکان بخورند و کاملاً لقی مشهود و واضحی داشته باشند .
تکان خوردن یا لقی دندانها یک مسئله طبیعی و گذرا در طی درمان ارتودنسی دندان و ردیف شدن بی نظمی دندان ها می باشد و جای نگرانی وجود ندارد.
هر چه میزان کجی دندان بیشتر باشد ممکن است میزان حرکت دندانها بیشتر باشد.
لقی دندان ها هیچ درد و ناراحتی ندارد و باعث افتادن یا از دست رفتن دندان ها نمی شود ،چون بافت های پشتیبان دندان ها سالم می باشد. برخلاف مواردی که در بیماری‌های لثه و استخوان اطراف دندان ها یعنی بیماری های پریودنتال به دلیل از دست رفتن بافت های پشتیبانی کننده دندان ها لق شدن دندان ها فقط در مراحل پیشرفته رخ می‌دهد و غیر قابل برگشت می باشد.
در صورتی که درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت انجام شود هیچ جای نگرانی وجود ندارد و بعد از مرتب شدن دندان ها این میزان لقی جزئی نیز به حالت اول برمیگردد .
چون در هنگام درمان ارتودنسی بافت عروقی و همبندی اطراف دندانها به نام پریودنتال لیگامان دچار گشادی می شود ، این لقی مختصر رخ می‌دهند که بعد از مرتب شدن دندان ها دوباره به حالت اول باز می‌گردد .
نیروهای آهسته و با ثبات و بسیار پیوسته در طی درمان ارتودنسی به کار برده می شود که باعث صدمه به بافت ریشه دندان و بافت عروقی پریودنتال لیگامان نشود.
حتی ممکن است بیماران بسیاری که برای ارتودنسی دندان های کج مراجعه می کنند هیچ لقی دندانی را در طی درمان ارتودنسی خود تجربه نکنند.
حرکت دادن دندان ها در طی پروسه تدریجی ارتودنسی درمان نامنظمی دندان ها ممکن است باعث حرکات جزئی لقی دندان ها شود که یک فرایند نرمال در طی حرکت دندان ها می باشد.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب