دلیل استفاده از کش و الاستیک لاتکس در ارتودنسی مشهد توسط بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و استان خراسان رضوی دکتر نجمه تحویلدارنژاد

در درمان ارتودنسی به کمک براکت ها و سیم ها به تدریج دندان ها مرتب می شود.
ابزارهای زیادی در درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد .
متخصص ارتودنسی در مراحل اولیه به کمک بستن سیم ها به براکت ها با کش های مخصوص به نام اورینگ دندان ها را مرتب می کند.
اورینگ ها در رنگ های مختلف قابل عرضه هستند و بیماران می توانند در جلسات مختلف درمانی هر ماه یک بار رنگ آنها را به دلخواه عوض کنند و به جذابیت درمان خود اضافه نمایند .
علاوه بر سیم ها و براکت های فلزی از کش ها یا الاستیک های مختلف با سایز مختلف در مراحل مختلف درمان استفاده می شود.
استفاده از الاستیک ها که از جنس لاتکس می‌باشند برای بهبود تطابق روابط بین فکی و جفت شدن بهتر دندان‌ها و بهبود اکلوژن به خصوص در مراحل پایانی درمان استفاده می شود.
همچنین در بیمارانی که جراحی فک انجام می دهند استفاده از این الاستیک ها می تواند بعد از انجام جراحی فک به بهبود روابط فکی و استخوانی و دندانی کمک شایان توجهی کند. همچنین در بیمارانی که خط وسط نامیزان می باشد برای اصلاح کجی خط وسط دندان ها از این کش ها به صورت مورب استفاده می شود.
معمولاً الاستیک باید به صورت ۲۴ ساعت استفاده شود.
در مواقع غذا خوردن و مسواک زدن الاستیک ها از دهان خارج می شود.
بیماران خودشان می‌توانند این الاستیک ها را در دهان جا گذاری نمایند.
استفاده از الاستیک ها هیچ درد و ناراحتی به همراه ندارد .
هر چند روز یکبار باید از کش های جدید استفاده شود .به همین منظور یک بسته کش یا الاستیک ارتودنسی به هر بیمار در جلسات درمان داده می شود.
به منظور ایجاد تناسب بهتر و هماهنگی بهتر بین دندان ها زمانی که از این الاستیک ها استفاده می شود روابط بین فکی بهتر می‌شود و فرآیند جویدن و غذا خوردن برای بیماران بهتر می‌شود.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب