درمان دندان های بیرون زده و لب های بیرون زده به گفته بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی مشهد

انواع ناهنجاری های دندانی و فکی به چندین دسته طبقه بندی می شوند .بعضی از بیماران دارای نامرتبی دندانی هستند یعنی دندانهای ناصافی دارند و دندان ها ردیف نیستند و کمبود فضا برای مرتب بودن دندان ها وجود دارد که اصطلاحاً شلوغی دندانی وجود دارد.

در عده ای دیگر از بیماران کمبود فضا وجود ندارد در عوض اضافه فضا وجود دارد .در این حالت دندان ها دارای اضافه فضا و دندان های فاصله دار وجود دارد که درمان این دسته از بیماران هم با ارتودنسی انجام می‌شود.

در تعداد دیگری از بیماران مراجعه کننده به مطب متخصص ارتودنسی در مشهد به جای اضافه فضا یا کمبود فضا دندان ها دارای بیرون زدگی هستند.

بیرون زدگی دندان ها ممکن است همراه با بیرون زدگی فک ها باشد یا بدون آن .معمولاً بیرون زدگی دندان ها باعث بیرون زده شدن لب ها هم می شود که هم نمای نازیبایی به نیم رخ می‌دهد و هم باعث بهم نرسیدن لبها در حالت استراحت می شود .

در این حالت در صورتی که  بیرون‌زدگی دندانی وجود داشته باشد به کمک درمان های ارتودنسی ثابت همراه با کشیدن دندان و بستن فضاها و عقب بردن دندان ها بیرون زدگی دندانی را جبران نمود .

در این حالت هم نمای نیمرخ بیمار و هم نمای دندانهای بیرون زده و هم نمای لبها در حالت لبخند روبرو و نیمرخ بهبود قابل توجهی پیدا می کند

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب