آیا میتوان بدون ارتودنسی بی نظمی دندان ها را برطرف کنیم؟

آیا میتوان بدون ارتودنسی بی نظمی دندان ها را برطرف کنیم؟

نامرتبی دندان ها یکی از علل مراجعه به مطب های ارتودنسی می باشد. به گفته بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و خراسان رضوی دکتر نجمه تحویلدارنژاد ناهنجاری‌های دندانی و فکی در جوامع کنونی شیوع بسیار زیادی پیدا کرده است. دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی علل ایجاد نامرتبی های دندانی  را ارث یا ژنتیک، رژیم غذایی نرم و عوامل محیطی مثل عادات دهانی یا زود از دست دادن دندانهای شیری یا پوسیدگی دندان های شیری می داند.

راه درست اصلاح بی نطمی دندان ها

دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و استان خراسان رضوی می گوید تنها راه اصولی و درست اصلاح بی نظمی دندان ها ارتودنسی دندان کج و نامرتب ردیف کردن دندان های کج با بستن سیم ها و براکت های فلزی و براکت های سرامیکی می باشد.

از نگاه بهترین ارتودنتیست مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی مشهد و دارای رتبه چهار تخصص درمان ارتودنسی حدود یک الی دو سال به طول می انجامد و نمی توان در عرض یک روز یا چند هفته دندان ها را به سرعت مرتب نمود. این امر ممکن است افراد را به سمت درمان های تجاری و تبلیغاتی همچون انجام ارتودنسی در یک روز یا انجام مرتب نمودن دندان ها در یک روز ترغیب نماید.

در این روش های بسیار مخرب که اصلا در زمینه علم ارتودنسی نمی گنجد سطوح بیرونی دندان ها و نقاط برجسته دندان ها با فرز تراشیده می‌شود و نقاط فرو رفته با مواد همرنگ دندان و کامپوزیت پر میشود و ظاهراً دندان ها ردیف می شود ولی چون تراش بسیاری انجام می‌شود ساختار مینا و عاج دندان را از بین می برد. دندان ها بعد از مدتی حساس می‌شوند و ممکن است نیاز به عصب کشی دندان نیز بعد از مدتی به وجود آید. در نتیجه تمام ساختارهای سالم دندان های بیمار از بین می‌رود.

روش های کامپوزیت و لمینت

درمان های زیبایی همچون ونیر کامپوزیت و لمینت درمان های برگشت ناپذیری هستند که ممکن است در کوتاه مدت به صورت فوری و بسیار سریع باعث زیبایی دندانها شوند.

این روش ها در دراز مدت مشکلات بسیار زیادی را برای بیمار به وجود می‌آورند از جمله:

  • تغییر رنگ اطراف لمینت ها یا ونیرها
  • نیاز به پالیش های مکرر و سالانه ونیرهای کامپوزیتی
  • ایجاد پوسیدگی اطراف ونیرها و کامپوزیت ها یا عود پوسیدگی
  • تغییر رنگ لبه ای
  • سایش یا لب پریده شدن آنها

ارتودنسی در مشهد

دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین دکتر ارتودنسی و متخصص زیبایی دندان در مشهد و استان خراسان رضوی می باشند. دکتر تحویلدارنژاد متخصص خوب صاف کردن دندان های نامرتب هستند که عضو انجمن ارتودونتیستهای ایران، اروپا و آمریکا بوده و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند. برای انجام ارتودنسی و ردیف کردن نامرتبی دندان های خود می توانید به مطب دکتر نجمه تحویلدارنژاد مراجعه کنید. برای دریافت وقت مشاوره با شماره 05137602475 تماس گرفته یا بر روی لینک رزرو نوبت آنلاین کلیک نمایید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب