گسترش عرضی فک بالا در ارتودنسی مشهد

گسترش عرضی فک بالا در ارتودنسی مشهد به کمک دکتر خوب متخصص ارتودنسی مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد عضو انجمن ارتودونتیستهای ایران ، اروپا و آمریکا

به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین متخصص ردیف کردن نامرتبی دندان در مشهد فک بالا ساختار استخوانی دارد که شامل یک بافت استخوانی اسفنجی و یک درز خط وسط می باشد.

از دید بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان در مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد در کودکان و نوجوانان قبل از سن بلوغ اسکلتی یعنی قبل از ۱۲ الی ۱۳ سالگی در دختران و پسران این درز هنوز استخوانی نشده است و چون از بافت همبندی تشکیل شده است می توان به کمک دستگاه های ارتوپدی توسط متخصص ارتودنسی و ناهنجاریهای فک و صورت درز همبندی را به کمک ارتودنسی باز کرد.

چه افرادی باید از روش گسترس عرضی فک بالا استفاده کنند؟

از نگاه دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب سیم کشی دندان نامنظم در مشهد و در استان خراسان رضوی ، در افرادی که فک بالای مثلثی دارند یا کراس بایت خلفی و قدامی در فک بالا وجود دارد یا باکال کریدورهای وسیعی وجود دارد و در نمای لبخند قوس فک بالا جمع شده و کوچک می باشد باید از درمان گسترش عرضی فک بالا در ارتودنسی استفاده کرد.

در این درمان ها از پلاک های متحرک یا پیچ های ثابت سمان شونده استفاده می شود.

در سنین نوجوانی که درز خط وسط کام در حال استخوانی شدن می باشد باید از پیچ های ثابت با نیروهای بیشتر استفاده شود. ولی در کودکان کم سن تر بهتر است از پلاک های متحرک با نیروی ملایم‌تر و کمتر استفاده شود.

بعد از سنین نوجوانی و حول و حوش سنین جوانی درز میانی پالات کاملاً استخوانی می‌شود و دیگر به کمک درمان های ارتوپدی یا ارتودنسی امکان جدا کردن درز خط وسط کام وجود ندارد و هرگونه جدا کردن این درز صرفاً به کمک جراحی فک و برش درز تحت بیهوشی عمومی امکان پذیر می باشد.

پس بسیار مهم است که در سنین پایین مخصوصاً حد فاصل سنین ۸ تا ۱۰ سالگی اولین معاینه های ارتودنسی و ارتوپدی توسط متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت انجام شود تا سن طلایی درمان ارتوپدی از دست نرود. چون بعد عرضی در بین ابعاد صورت اولین قسمتی است که رشد آن متوقف می شود.

برای دریافت نوبت مشاوره حضوری با دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی در مشهد می توانید به سلامتی 24 مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره 05137602475 تماس حاصل نمایید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب