ملاحظات تغذیه ای و نکات بعد از شروع ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی

در جلسه اول درمان  ارتودنسی و درمان مرتب سازی دندان ها دستگاه های ثابت ارتودنسی یا براکت های فلزی ارتودنسی به منظور حرکت دادن دندان ها و جابجایی ریشه دندان ها در استخوان ها نصب می شود .

اتصال براکت های ارتودنسی به دندان ها بعد از آماده سازی دندان ها جهت اتصال به براکت با چسب یا همان کامپوزیت های مخصوص ارتودنسی صورت می‌گیرد .

اتصال براکت های ارتودنسی یا دستگاه های ردیف کردن دندانهای نامنظم و کج به آنها بسیار محکم است. اما بیماران عزیز بایستی در طی درمان ملاحظات خاصی را در تغذیه ، رعایت بهداشت و سایر فعالیت‌های خود رعایت کنند تا براکت اتصال دهنده به دندان های آنها جدا نشود .

اتصال براکت های جدا شده مجدداً امکان پذیر است اما علاوه بر اینکه در روند درمان با شروع مجدد اعمال نیرو اختلال ایجاد می‌کند اتصال مجدد آن نیازمند باز کردن سیم های ارتودنسی و اتصال مجدد به دندان می باشد که هم زمان نسبتاً زیادی را برای آماده سازی مجدد سطح دندان و اتصال براکت با کامپوزیت به خود اختصاص می دهد و هم زمان زیادی بابت اتصال یک براکت جدید گرفته شده و نیز بیمار ارتودنسی هم متقبل پرداخت هزینه مجدد خواهد شد .

علاوه بر اینکه این مسئله می‌تواند یک زمان چکاپ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای ارتودنسی را در طی جلسات درمان ارتودنسی به حدود نیم ساعت تا ۴۰ درجه افزایش دهد.

 بنابراین در جلسه آغاز درمان ارتودنسی بعد از نصب براکت های استیل یا براکت های سرامیکی متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت توصیه های لازم و آموزش های مورد نیاز را در مورد توصیه های بهداشتی و آموزش های تغذیه ای را به مراجعه‌کننده ارتودنسی می‌دهد .

 نکات تغذیه ای مورد نیاز موارد زیر می باشد:

۱. در دو ساعت اول بعد از نصب براکت های ثابت ارتودنسی نباید هیچ غذا یا خوراکی  خورده شود.

 ۲. در شب اول باید غذای آبکی مثل شیر داغ به همراه نان ریز شده در شیر و یا سوپ نرم خورده شود.

 ۳ .بعد از غذا خوردن در شب اول اتصال دستگاه های ثابت ارتودنسی نباید مسواک زده شود، چون ضربات ممتد مسواک ممکن است باعث شکستن دستگاه ها ارتودنسی در شب اول گردد .

۴ .فرایند غذا خوردن باید به آرامی انجام گیرد لقمه های غذایی به تکه های کوچکتر تقسیم شده و حرکات جویدن لقمه های غذایی به آهستگی انجام شود. تا به براکت ها ضربات ناگهانی وارد نشود.

 این توصیه ها در چند روز اول بهتر است به خوبی رعایت شود چون پس از چند روز با محکم شدن کامپوزیت اتصال دهنده براکت ها به دندان ها ریسک شکسته شدن براکت های فلزی به حداقل می‌رسد.

 ۵. باید از گاز زدن خوراکی های سفت و سخت مثل ساندویچ، هویج ، بلال اجتناب گردد ؛ چون فشار های جویدن در حال گاز زدن بسیار زیاد بوده و می تواند باعث  جدا شدن همه براکت های جلویی فک بالا و فک پایین گردد.

 ۶ . خوردن خوراکی‌های سفت و سخت باید پرهیز شود مانند ته دیگ میوه های هسته دار مثل خرما، گوجه سبز ،عناب و زیتون؛ همچنین شکلات ها و تافی های چسبنده ؛ آجیل ، پسته و فندق و هر گونه خوراکی سفت و سخت دیگر .

 بهتر است در روزهای اول اتصال براکت های استیل و سرامیکی رژیم های غذایی نرم تر استفاده شود و به تدریج به رژیم های غذایی سخت تر و غیرآبکی تغییر پیدا کند.

۷.از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ردیف کردن و مرتب کردن دندان های کج و نامنظم در مشهد در صورت جدا شدن چسب براکت های ثابت ارتودنسی مشکل اورژانسی برای درمان به وجود نمی آید ؛ اما به دلیل اینکه اتصال مجدد براکت زمان بر بوده و هزینه بر هم هست بهتر است با رعایت نکات ذکر شده از بروز این مشکل پیشگیری شود .

در صورت شکستن یک عدد براکت بهتر است مراجعین عزیز براکت را در جلسه بعد به همراه خود به مطب شخصی مطب متخصص ارتودنسی بیاورند تا در صورت امکان و در صورت صلاحدید متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت مجدداً براکت اتصال داده شود.

۸.آزرده شدن بافت لب ها و گونه ها در اثر تیزی گوشه های براکت در دو سه روز اول اتصال دستگاه های ثابت یک امر طبیعی است و بعد از چند روز به دلیل عادت کردن بدن بیمار و کند شدن گوشه های براکت از بین می رود ، اما بیماران عزیز می توانند از یک تکه موم سیلیکونی ارتودنسی یا یک تکه پنبه استفاده کرده و روی براکت تیز شده را بپوشاند تا میزان آزردگی بافت‌های نرم کمتر شود و به تدریج به دستگاه ها عادت کنند.به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی ، در طی چند روز بیماران بتدریج به وجود دستگاه ها در دهان عادت کرده و با درمان خود تطابق پیدا می کنند.

۹.از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت در صورت وجود درد و ناراحتی و همچنین حساسیت بعد از شروع ارتودنسی و پس از اعمال نیرو به دندان ها به دلیل اینکه ریشه دندان ها درون استخوان حساس می شود مراجعین ارتودنسی می توانند از قرص های مسکن هر ۸ ساعت در یکی دو روز اول درمان ارتودنسی استفاده کنند که این درد نیز به تدریج بعد از چند روز تطابق بدن از بین می رود.

وجود درد و حساسیت بعد از شروع ارتودنسی یک امر گذرا و طبیعی است. به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت جهت کاهش معضلات شکستن براکت ها و هر مشکل احتمالی بهتر است مراجعین عزیز ارتودنسی توصیه ها را به دقت عملی کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی با کلینیک ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی مشهد تماس بگیرند.

 به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما  با دندانپزشک  متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی  فک و صورت در مشهد  بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

من دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی ، باور دارم رمز موفقیت من ، لبخند از سر رضایتمندی مراجعین من است و رسیدن به یک لبخند آرمانی با تکیه به معیارهای زیبایی شناختی  ، هدف و آرمان من است.

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت یا متخصص سیم کشی دندان نامرتب هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد(ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج و نامرتب ) در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد  وارتودنسی مشهد ، هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، ارتودنسی مشهد، با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و  در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد ، ارتودنسی مشهد ،(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت خرج و مخارج مرتب سازی دندان کج و قیمت ارزان و قسطی درمان ارتودنسی اقساطی در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم  در مطب تخصصی ارتودنسی یا سیم کشی دندان نامرتب (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد، ارتودنسی مشهد ،( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، متخصص سیم کشی دندان نامرتب))  بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف هزینه و خرج و مخارج  ارتودنسی اقساطی وارزان یک دندان کج در مشهد و قیمت ارتودونسی ارزان و قسطی دندان در سال  98 و99 در استان خراسان رضوی  را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج اورتودنسی یا قیمت سیم کشی دندان کج و هزینه ارتودنسی ارزان دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود  که معمولا در جلسه ابتدایی درمان (ارتودنسی مشهد ، در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت یا تعرفه ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی خرج و مخارج قسطی ارتودنسی وهزینه درمان ارتودنسی مشهد برای دندان کج و نامنظم یا هزینه سیم کشی دندان کج  در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی مشهد بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج) پرداخت می شود.

قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی لینگوال و هزینه ارزان و قسطی ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود. خرج و مخارج  اورتودنسی تقسیط شده و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه تامین اجتماعی  یا خرج و مخارج  ارتودنسی قسطی یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه دانا  یا هزینه ارتودنسی با بیمه کارآفرین و بیمه ایران و خرج و مخارج  ارتودونسی اقساطی یا هزینه ارتودنسی ارزان با بیمه بانک ملی و بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسانتر خرج و مخارج  اورتودونسی و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی دندان در مشهد استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت ، متخصص سیم کشی دندان کج ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ،ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، متخصص سیم کشی دندان کج ) می باشند.

 برای مشاهده مقالات ارتودنسی مشهد و سایر مقالات مرتبط به وب سایت دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد سیم کشی دندان کج و نامرتب )مراجعه کنید.

برای انجام بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و یا ارتودنسی خوب مشهد  و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی،ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج ونامنظم ) مراجعه کنید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب