دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی در مشهد

درمان ارتودنسی یکی از درمان های مهم و چندبعدی دندانپزشکی می باشد. این درمان جامع الشرایط و همه ‌جانبه بایستی توسط متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت انجام شود.

درمان ارتودنسی برخلاف درمان های ساده تر دندانپزشکی مثل عصب کشی دندان و ترمیم دندان یا کشیدن دندان یک درمان طولانی و زمان بر است و باید دقت زیادی مبذول گردد؛ به همین دلیل باید درمان توسط متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت انجام شود تا عارضه ناخواسته ای متوجه مراجعه کننده برای درمان مرتب سازی دندان های کج نشود .

در شهر مشهد و در استان خراسان رضوی متخصص های ارتودنسی یا ارتودنتیست های زیادی به طبابت و درمان ارتودنسی در مشهد مشغول هستند . اما نکته مهم میزان تسلط ،مهارت ،دانش ، تجربه ،سابقه کاری و نیز دانشکده دندانپزشکی محل تحصیل متخصص ارتودنسی که بایستی یک دانشکده دندانپزشکی معتبر و تراز اول باشد، می باشد.

علاوه بر اینکه متاسفانه در بعضی موارد این درمان بعضاً پرچالش و کاملاً تخصصی توسط دندانپزشکان عمومی انجام می شود  که فاقد آموزش های علمی و تخصصی آکادمیک هستند. پس باید مراجعین محترم حتماً در انتخاب پزشک ارتودنتیست خود یا همان متخصص مرتب سازی دندان های کج نهایت دقت را مبذول دارند و با کمال آگاهی و پس از انجام تحقیق های بسیار زیاد دندانپزشک متخصص ردیف کردن دندان های نامنظم خود را انتخاب کنند .

به عقیده خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی خوب مشهد و بهترین متخصص ارتودنسی در استان خراسان رضوی در درمان ارتودنسی همه دندان ها از اولین دندان مولر دائمی یعنی  شامل ۲۴ عدد دندان دستگاه ثابت ارتودنسی یا براکت ارتودنسی گذاشته می شود و لذا قسمت اعظم دندان‌ های دهان به استثنای دندان‌های عقل و دندان های آسیاب دوم گرچه در طی درمان شروع به حرکت می‌کنند جابجایی دندان ها با روند بسیار آرام و بطئی صورت می گیرد .

با اعمال نیروهای ملایم توسط سیستم‌های بیومکانیک  ارتودنسی دندان ها جابجا می‌شوند و چون دندان ها در بافت بسیار ظریف لیگامان پریودنتال و بافت حساس لثه و نسوج استخوانی قرار دارند اعمال نیرو ها باید بسیار با دقت و با ملاحظه دقیق میزان نیروها صورت پذیرد تا به بافت های حساس و زنده خدشه ای وارد نشود که این مسئله اهمیت انجام درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت را دو چندان می کند.

 درمان ارتودنسی شامل دو نوع ارتودنسی ثابت و متحرک می باشد .این طبقه بندی یک طبقه بندی کلی بر مبنای قابلیت جابجایی دستگاه های ارتودنسی توسط شخص بیمار می باشد. دستگاه های ثابت ارتودنسی غیر قابل جدا شدن یا تنظیم توسط بیمار می باشد و حتماً باید توسط متخصص ارتودنسی یا متخصص ردیف کردن دندان های کج تنظیم گردد . به نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی مشهد و استان خراسان رضوی دستگاه های متحرک ارتودنسی شامل پلاک های متحرک یا قالب های متحرک می باشد که بیشتر در ارتودنسی پیشگیری یا در ارتودنسی کودکان استفاده می شود و بیشتر در کودکان و اطفال کم سن و سال استفاده شده و به طور کلی به جز پلاک های شفاف یا الاینرهای شفاف اینویزیلاین در درمان های جامع ارتودنسی مخصوصاً در بزرگسالان جایی ندارند.

 دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی خوب مشهد معتقد است دستگاه های ارتودنسی ثابت به چند دسته طبقه بندی می شوند: ارتودنسی ثابت با براکت های استیل یا ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی.

 ارتودنسی ثابت با براکت های سرامیکی یا همان ارتودنسی بابرکت های چینی یا ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان که به ارتودنسی نامرئی هم معروف است.

 ارتودنسی با براکت های لینگوال یا ارتودنسی ازپشت دندان ها یا ارتودنسی مخفی.

 درمان ارتودنسی به دو دسته کلی ارتودنسی مرتب سازی دندان های کج و ردیف کردن دندانهای نامرتب و درمان های ارتوپدی برای اصلاح مشکلات اسکلتی و رفع ناهنجاری های فکی تقسیم می شود.

 از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین ارتودنتیست و متخصص درمان ردیف کردن دندان های کج در مشهد و در استان خراسان رضوی حرکات دندان ها در ارتودنسی در هر سنی از کودکی تا سنین میانسالی قابل انجام است و هیچ محدودیتی ندارد ،فقط با افزایش سن به دلیل تغییر ماهیت استخوان دربرگیرنده دندان ها کمی زمان درمان اضافه شده و سرعت درمان هم کند تر خواهد بود.

 برای انجام یک درمان جامع و کامل ارتودنسی و نصب دستگاه ها و براکت های ثابت روی همه دندان ها بعد از سنین ۱۲ تا ۱۴ سالگی در دو جنس این درمان قابل انجام است اما در اطفال حرکات تک دندانی مثل کراس بایت های تک دندانی یا چرخش های تک دندانی توسط پلاک های متحرک و نه ارتودنسی ثابت قابل انجام است ؛ اما به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی درمان های ارتوپدی جهت ناهنجاری های اسکلتی فکی مثل ناهنجاری فکی کلاس ۲ و کلا س ۳ که فک بالا نسبت به فک پایین در مو قعیت عقب تر یا جلوتر قرار دارد این درمان ها حتماً و حتماً باید در سنین رشد قبل از سن جهش رشدی صورت گیرد .

درمان های اسکلتی برای مال اکلوژن های فکی باید قبل از سن بلوغ اسکلتی صورت گیرد چون بعد از سن بلوغ درزهای استخوانی سر و صورت به هم جوش می خورند و این جوش خوردن درز ها مانع به کاربردن دستگاه های ارتوپدی و پلاک های متحرک فانکشنال برای اصلاح رشد فک ها می باشد .

در صورت عدم انجام درمان های فانکشنال در سن مناسب و غفلت والدین یا عدم  همکاری بیمار نیاز است در سنین بالاتر یعنی از سن ۲۰ سالگی به بعد، پس از تکمیل رشد اسکلت و تکمیل رشد قدی جراحی های فک به همراه ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری فکی انجام شود. پس در این حالت اهمیت تشخیص به موقع و درمان مقتضی در سن مناسب قبل از تکمیل بلوغ رشدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 هرگونه سهل انگاری در این مسئله می‌تواند یک بیمار جوان را با چالش های زیاد درمان های جراحی فک ، هزینه های مادی و معنوی آن و کلیه عوارض و عواقب جراحی های احتمالی مواجه کند .

به همین دلیل دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد توصیه می کند تمام والدین به منظور پیشگیری از عدم تشخیص به موقع مشکلات فکی سالی یک بار از سن ۷ سالگی به بعد تا سن بلوغ به متخصص ارتودنسی و درمان ردیف کردن دندان های کج مراجعه نموده و به محض تشخیص مشکلات فکی و صورت سریعا درمان انجام شود قبل از اینکه سن طلایی درمان از بین برود .

برخلاف درمان های ارتوپدی برای مشکلات فکی که فقط به چند سال محدود می باشد و به سنین نوجوانی محدود می شود، درمان ارتودنسی برای اصلاح نامرتبی های دندانی و ردیف کردن دندان های کج در هر سنی حتی تا  سنین کهنسالی با یک سری محدودیت ها قابل انجام است. میانگین زمان درمان ارتودنسی یک تا دو سال به طول می انجامد .

حداقل زمان مورد نیاز برای انجام مرتب سازی و ردیف کردن دندان های نامنظم و کج یک سال می باشد که البته این زمان به طور تقریبی محاسبه می شود.

تقاضای خاتمه درمان زیر یک سال یک امر اشتباه می باشد چون به دلیل نیاز به اعمال نیرو های آهسته و جابجایی دندان ها در طی مدت زمان نسبتا طولانی برای ایمن ماندن فرایند درمان ارتودنسی و حفظ سلامت بافت های در برگیرنده دندان ها مثل لثه ها و استخوان ها و همچنین ریشه دندان ها طی ارتودنسی باید درمان به صورت آهسته و در طی مدت زمان طولانی با اعمال نیرو های بسیار ملایم صورت پذیرد .

درمان ارتودنسی یک درمان جامع، کامل و اصولی است و باید در در اکثر موارد به صورت دو فک انجام شود ، به دلیل اینکه با جابجایی و حرکت دندان های یک فک و تغییر موقعیت آنها، چفت شدن و روی هم قرار گرفتن دندان های فک بالا و پایین یا همان اکلوژن فک بالا و پایین تغییر خواهد کرد.

 به منظور هماهنگ کردن و متناسب کردن رابطه دندان های فک بالا و پایین و همچنین تطابق رابطه دو فک برای انجام فعالیت های حفره دهان مثل تکلم، جویدن و غذا خوردن باید هر دو فک با ارتودنسی مرتب شود .

یک درمان کامل و درست به منظور صرفه جویی در هزینه ارتودنسی نباید قربانی یک درمان نصفه نیمه و ناقص شود.

 دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی معتقد است تمام کودکان باید در هفت سالگی اولین مشاوره و ویزیت ارتودنسی خود را دریافت کنند و این مشاوره ها تا سن جهش رشدی  یعنی تا سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی در دو جنس ادامه پیدا کند تابه محض بروز مشکل فکی و ناهنجاری اسکلتی یا همان مال اکلوژن فکی در سن  طلایی  نوجوانی یعنی قبل از بلوغ اسکلتی و تکمیل جهش رشدی درمان مقتضی صورت گیرد.

 به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما  با دندانپزشک  متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی  فک و صورت در مشهد  بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

من دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی ، باور دارم رمز موفقیت من ، لبخند از سر رضایتمندی مراجعین من است و رسیدن به یک لبخند آرمانی با تکیه به معیارهای زیبایی شناختی  ، هدف و آرمان من است.

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت یا متخصص سیم کشی دندان نامرتب هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد(ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج و نامرتب ) در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد  وارتودنسی مشهد ، هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، ارتودنسی مشهد، با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و  در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند. در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد ، ارتودنسی مشهد ،(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت خرج و مخارج مرتب سازی دندان کج و قیمت ارزان و قسطی درمان ارتودنسی اقساطی در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم  در مطب تخصصی ارتودنسی یا سیم کشی دندان نامرتب (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد، ارتودنسی مشهد ،( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، متخصص سیم کشی دندان نامرتب))  بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف هزینه و خرج و مخارج  ارتودنسی اقساطی وارزان یک دندان کج در مشهد و قیمت ارتودونسی ارزان و قسطی دندان در سال  98 و99 در استان خراسان رضوی  را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج اورتودنسی یا قیمت سیم کشی دندان کج و هزینه ارتودنسی ارزان دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود  که معمولا در جلسه ابتدایی درمان (ارتودنسی مشهد ، در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت یا تعرفه ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی خرج و مخارج قسطی ارتودنسی وهزینه درمان ارتودنسی مشهد برای دندان کج و نامنظم یا هزینه سیم کشی دندان کج  در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد ، بطوری که خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی مشهد بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج) پرداخت می شود.

قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی لینگوال و هزینه ارزان و قسطی ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود. خرج و مخارج  اورتودنسی تقسیط شده و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه تامین اجتماعی  یا خرج و مخارج  ارتودنسی قسطی یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه دانا  یا هزینه ارتودنسی با بیمه کارآفرین و بیمه ایران و خرج و مخارج  ارتودونسی اقساطی یا هزینه ارتودنسی ارزان با بیمه بانک ملی و بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسانتر خرج و مخارج  اورتودونسی و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی دندان در مشهد استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت ، متخصص سیم کشی دندان کج ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ،ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، متخصص سیم کشی دندان کج ) می باشند.

 برای مشاهده مقالات ارتودنسی مشهد و سایر مقالات مرتبط به وب سایت دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد سیم کشی دندان کج و نامرتب )مراجعه کنید.

برای انجام بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و یا ارتودنسی خوب مشهد  و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی،ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان کج ونامنظم ) مراجعه کنید.

 

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب