درمان لبخند لثه ای با متخصص ارتودنسی در مشهد دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و استان خراسان رضوی

لبخند لثه ای یا مشاهده شدن لثه ها هنگام لبخند در بسیاری از مراجعه‌کنندگان ارتودنسی مشهد باعث ناراحتی آنها می‌شود .
اغلب این بیماران دوست دارند این مشکل با آسان ترین روش ممکن درمان شود .
معمولاً دو عامل باعث ایجاد این مشکل می شود: یا با افزایش رشد عمودی استخوان فک بالا که در این حالت به دلیل اینکه این ناهنجاری در اسکلت صورت و مگزیلا وجود دارد برای تغییر موقعیت فک بالا و کاهش ارتفاع صورت و فک بالا باید درمان جراحی فک صورت بگیرد که این جراحی بعد از یک دوره ارتودنسی انجام می‌شود و چون یک جراحی پرهزینه و نسبتاً سنگین و پیچیده می باشد ممکن است اغلب بیماران دارای لبخند لثه ای تمایل به انجام آن نداشته باشند .
با توجه به در نظر گرفتن نسبت منفعت به ضرر درمان جراحی نسبت به درمان های غیر جراحی می توان از روش های ساده تر بدون جراحی فک برای این بیماران استفاده کرد .
اما در این حالت بیماران باید انتظار خود را از درمان محدود کنند.
مثلاً برای این دسته از بیماران بعد از خاتمه درمان ارتودنسی دو فک مشهد میتوان از تزریق بوتاکس در ناحیه لب بالا برای فلج کردن لب بالا و افزایش افتادگی لب بالا و پوشش لثه های فک بالا در هنگام لبخند استفاده نمود .
در صورتی که عامل مال اکلوژن لبخند لثه ای، لب بالای کوتاه باشد می‌توان از جراحی افزایش ارتفاع لب بالا استفاده نمود.
البته باید خاطر نشان نمود که وجود یک لبخند لثه ای نسبتاً خفیف تا متوسط می تواند یک نمای جذاب و جوان به لبخند دهد که همچنین با افزایش سن به دلیل نیروی جاذبه و افتادگی بافت های صورت ،لب بالا به تدریج دچار افتادگی می‌شود و ناهنجاری اسکلتی لبخند لثه ای فک بالا به تدریج با افتادگی لب بالا جبران می‌شود و از میزان دیده شدن لثه ها در حالت لبخند کاسته می شود.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب