تغییر چهره با ارتودنسی مشهد به گفته دکتر خوب متخصص ارتودنسی در مشهد دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی مشهد

د


رمان ارتودنسی باعث مرتب شدن دندانهای نامرتب و ردیف کردن کجی دندان ها می‌شود .
ولی اینکه تنها نقش ارتودنسی را معطوف به همین مسئله بدانیم یک باور سطحی می باشد. درمان ارتودنسی علاوه بر بهبود نظم و ترتیب دندان های نامنظم و درمان کجی دندان‌ها باعث بهبود زیبایی لبخند هم می شود .
طراحی لبخند با بهبود چیدمان دندان ها در قوس دندانی و ردیف کردن دندانها با براکت های فلزی یا براکت های سرامیکی توسط متخصص ارتودنسی در مشهد انجام می شود.
درمان ارتودنسی علاوه بر بهبود نظم و ردیف کردن دندانها باعث بهبود فرآیند مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان می شود و باعث افزایش سلامت دندان ها و افزایش طول عمر دندان ها نیز می شود .
اما فراتر از تمام این مسائل به کمک درمان مشکلات اسکلتی در کودکان قبل از سن بلوغ اسکلتی یعنی قبل از دوازده سالگی با درمانهای ارتوپدی به کمک پلاک های متحرک یا پلاک های فانکشنال یا دستگاه‌هایی همچون هدگیر و فیس ماسک می‌توان تغییرات قابل توجهی در ظاهر صورت و فک‌ها ایجاد نمود.
یعنی می‌توان بیرون زدگی و عقب رفتگی فک ها را که در اثر مشکلات ژنتیکی یا عادات دهانی به وجود آمده است به کمک درمان های ارتوپدی برطرف نمود و زیبایی ظاهر صورت را به میزان بسیار زیادی ارتقا بخشید.
کلید طلایی درمان مشکلات فکی و مال اکلوژن های اسکلتی مراجعه به هنگام و به موقع در سن طلایی و سن مناسب درمان این مشکلات توسط متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد می باشد .
بهتر است اولین معاینه ارتودنسی ۷ سالگی صورت گرفته باشد و تا قبل از سن بلوغ ، پدر و مادرهای عزیز سالانه به متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد مراجعه نمایند. تغییراتی که توسط پلاک های فانکشنال یا پلاک های ارتوپدی توسط متخصص ارتودنسی در مشهد در سن پایین روی مجموعه سر و صورت و استخوان های فک انجام می شود تغییراتی بنیادین هستند چون روی اسکلت و بافت نرم صورت انجام می‌شود و باعث بهبود قابل توجه زیبایی صورت می‌شود .
این تغییرات ماندگار هستند و باعث بهبود قابل توجه رضایتمندی یک نوجوان یا جوان و همچنین باعث بهبود اعتماد به نفس و کیفیت زندگی او می شوند.
چرا که زیبایی یکی از آمال هر انسانی مخصوصا در سنین جوانی می باشد .
اما در صورت اهمال و سهل انگاری والدین و عدم مراجعه و عدم دریافت درمان به موقع تنها راه درمان مشکلات فکی و ناهنجاری های اسکلتی انجام جراحی‌های پیچیده و سنگین و پر هزینه فک می باشد که هم می‌تواند برای بیماران ناراحت کننده باشد و هم بر خلاف درمانهای ارتوپدی که هیچ درد و ناراحتی برای بیماران به دنبال ندارد می تواند برای آنها بسیار چالش برانگیز باشد.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب