بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان در مشهد

سفید کردن دندان یا بلیچینگ ، یکی از مهم ترین روش های سفید کردن دندان هاست که باید در مطب یا کلینیک دندانپزشک متخصص انجام شود .

در حال حاضر داشتن دندان های درخشان و سفید به یک تقاضای همگانی تبدیل شده است . معمولا با افزایش سن، دندان ها به تدریج رنگدانه های غذایی را جذب نموده و به تدریج تیره تر می شوند.این مساله در کسانی که نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی مواد رنگی (مانند چای پررنگ) مصرف می کنند یا  افراد سیگاری  و نیز افرادی که بهداشت دهان و دندان در آنها ضعیف است ، شدیدتر است.

سفیدی دندان های  سالخوردگان نسبت به جوانان کمتر است . پس میزان سفیدی دندان می تواند معیاری از جوانی لبخند و چهره باشد. به عقیده دکتر نجمه تحویلدارنژاد دو راه حل  کلی برای این تقاضای مراجعین دندانپزشکی وجود دارد :

یکی استفاده از لامینیت (Laminate) بر روی دندان است (“لامینیت ونیر”) و دیگری سفید کردن دندان یا بلیچینگ (Bleaching) . مقصود از لامینیت، اضافه کردن یک لایه ماده هم رنگ دندان بر روی سطح خارجی دندان ها می باشد. در لامینیت هم رنگ دندان و نیز شکل آن اصلاح می شود.  قابلیت پیش بینی این روش نسبت به سفید کردن دندان بالاتر است.

در بلیچینگ  یا سفید کردن دندان ها هیچ ماده ای به دندان اضافه یا از آن کم  نمی شود. بلکه با استفاده از مواد خاص اکسید کننده مانند هیپوکلریت سدیم رنگدانه ها و ذرات رنگی که در عاج و مینای دندان نفوذ کرده اند تجزیه می شود و طی یک واکنش شیمیایی حذف خواهند شد. مایعاتی مانند وایتکس که سفید کننده هستند و برای بهداشت و نظافت منازل استفاده می شوند  ترکیبی مشابه  مواد بلیچینگ دندان دارند.

انواع روش های سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان 1.: سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در مطب (OFFICE BLEACHING) :

از نظر دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی روش اول فقط توسط دندانپزشک متخصص و صرفا باید در مطب انجام  گیرد و از مواد سفید کننده با زمان کم و با غلظت زیاد استفاده  شود. دستگاه های پیشرفته بلیچینگ دندان با ایجاد حرارت و نور کافی  بر روی دندان ها، کارایی و اثربخشی  مواد بلیچینگ  را زیاد می کنند.

به دلیل  احتمال سوزانندگی و نیز غلظت بالای  مواد سفیدکننده، استفاده از آنها در روش اول باید با احتیاط انجام شود تا به بافت های نرم دهان  و سایر قسمت های لثه آسیب نرسد. بهتر است سطح بافت های نرم دهان توسط ژل های محافظ پوشانده شود. درجه سفیدی مورد نظر و شدت مشکل بیمار روی تعداد جلسات بلیچینگ در مطب اثر می گذارد و به طور معمول ۴-۳ جلسه  به طول می انجامد  که با فاصله یک هفته انجام می شود.

2.سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان در منزل (HOME BLEACHING) :

در روش دوم ، دندانپزشک متخصص در جلسه اول ملاقات  از ردیف دندان ها قالب گیری انجام می دهد و  در لابراتوار یک تری (Tray)  یا پوشش یا پلاستیکی شفاف برای هر فک  ساخته می شود که کاملا روی دندان ها انطباق دارد.

به طور مرتب و روزانه بیمار باید مایع بلیچینگ تجویز شده را درون این تری پلاستیکی بچکاند و سپس آن را در دهان خود روی دندان ها قرار دهد. از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدارنژاد حداقل دو هفته زمان لازم است  تا سفید کردن دندان ها جواب دهد ، اگر بیمار همکاری لازم را مبذول دارد وگرنه  این زمان تا شش هفته هم ممکن است به درازا بکشد.

مقایسه دو روش سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان :

سفید کردن دندان در مطب از حساسیت بالایی به لحاظ تکنیکی برخوردار است که مهارت وتجربه بالای دندانپزشک متخصص معالج را نیاز دارد.

سفید کردن دندان در مطب  با تاثیر بیشتر و با سرعت بالاتر انجام  شده و به همکاری بیمار  چندان وابسته نیست.

بلیچینگ دندان در روش خانگی دیرتر نتیجه  می دهد و همکاری کامل بیمار و پیگیری او لازم است اما دوام نتیجه آن بیشتر و ماندگاری بالاتری دارد  و به دلیل غلظت کم تر مواد بلیچینگ مورد استفاده، خطرات کمتری متوجه بیمار خواهد بود.

برترین روش سفید کردن دندان، ترکیبی ازهر دو سیستم می باشد تا هم دوام مورد نظر و نیز سرعت عمل  کافی حاصل گردد.

چند نکته مهم در مورد سفید کردن دندان  یا بلیچینگ دندان :

سفید کردن دندان ها یک درمان دایمی نمی باشد.

حساسیت دندانی مهمترین عارضه سفید کردن دندان ها است که موقتی است و در طی زمان از بین می رود. استفاده از  دهانشویه های ضد حساسیت  یا خمیردندان  می تواند برای بیمار کمک کننده باشد .

معمولا رنگ دندان ها با گذشت زمان تیره تر خواهد شد و به تدریج بیمار نیاز به تکرار فرآیند سفید کردن دندان پیدا می کند.

به عقیده دکتر نجمه تحویلدارنژاد طی چند هفته پس از سفید کردن دندان ها بایستی تعویض ترمیم  های  همرنگ با ترمیم همرنگ روشن تری  انجام گردد.چون  بلیچینگ  برترمیم های هم رنگ دندان تاثیر ندارد ، بنابراین رنگ مینای دندان سفید شده و ترمیم شده  تغییر نخواهد کرد.

سفید کردن دندان ها یک درمان دندانپزشکی زیبایی است که نتایج آن غیرقطعی می باشد ، یعنی قابل پیش بینی نیست  که دندان ها چقدر سفید یا روشن خواهند شد و تا چه زمانی سفید باقی خواهند ماند .

پوسیدگی های دندانی بایستی قبل از انجام سفید کردن دندان ها ،  ترمیم شده و در صورت لزوم جرم گیری و برساژ دندان ها انجام گیرد.

اسید سیتریک (جوهر لیمو) در میوه های ترش مانند پرتقال و  لیمو وجود دارد و نیز به عنوان نگهدارنده و چاشنی در صنعت  مواد غذایی بکار برده می شود.طی درمان سفید کردن دندان ها از مصرف خوراکی های رنگدانه دار و نیز حاوی اسید سیتریک  و سیگار، پرهیز کنید.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای سفید کردن دندان  یا بلیچینگ حتما  با دندانپزشک  متخصص خود مشورت کنید .

استفاده محصولات متفرقه به طور خودسرانه از مواد سفیدکننده دندان مانند لاک ها یا پودرهای سفید کننده می تواند  برای لثه ها و  دندان های شما عارضه های جدی به جا گذارد . به گفته دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص زیبایی دندان در مشهد ، بلیچینگ دندان در افراد کم سن وسال (زیر ۱۶ سال)، بانوان باردار یا در مرحله شیردهی، مبتلایان به دیابت کنترل نشده یا بیماری حاد قلبی و نیز افراد با دندان های حساس مناسب نخواهد بود .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی  فک و صورت در مشهد  بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان بلیچینگ دندان مشاوره رایگان دریافت کنید .

من دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی ، باور دارم رمز موفقیت من ، لبخند از سر رضایتمندی مراجعین من است و رسیدن به یک لبخند آرمانی با تکیه به معیارهای زیبایی شناختی  ، هدف و آرمان من است.

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد(ارتودنسی مشهد ) در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد  وارتودنسی مشهد ، هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، ارتودنسی مشهد، با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و  در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد ، ارتودنسی مشهد ،(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت خرج و مخارج مرتب سازی دندان کج و قیمت ارزان و قسطی درمان ارتودنسی اقساطی در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم  در مطب تخصصی ارتودنسی (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد، ارتودنسی مشهد ،( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ))  بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف هزینه و خرج و مخارج  ارتودنسی اقساطی وارزان یک دندان کج در مشهد و قیمت ارتودونسی ارزان و قسطی دندان در سال  98 و99 در استان خراسان رضوی  را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج اورتودنسی و هزینه ارتودنسی ارزان دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود  که معمولا در جلسه ابتدایی درمان سیم کشی دندان  (ارتودنسی مشهد ، در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت یا تعرفه ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی خرج و مخارج قسطی ارتودنسی وهزینه درمان ارتودنسی مشهد برای دندان کج و نامنظم  در استان خراسان رضوی یا درمان سیم کشی دندان کج  بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی مشهد بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد، ارتودنسی مشهد) پرداخت می شود. قیمت ارتودنسی ارزان و قسطی لینگوال و هزینه ارزان و قسطی ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود.

خرج و مخارج  اورتودنسی تقسیط شده و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه تامین اجتماعی  یا خرج و مخارج  ارتودنسی قسطی یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی با بیمه دانا  یا هزینه ارتودنسی یا هزینه سیم کشی دندان نامرتب با بیمه کارآفرین و بیمه ایران و خرج و مخارج  ارتودونسی اقساطی یا هزینه ارتودنسی ارزان با بیمه بانک ملی و بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسانتر خرج و مخارج  اورتودونسی و هزینه ارتودنسی ارزان و قسطی دندان در مشهد استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ،ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ) می باشند.

برای مشاهده مقالات ارتودنسی مشهد و سایر مقالات مرتبط به وب سایت دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی دندان نامرتب)مراجعه کنید.

برای انجام بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و یا ارتودنسی خوب مشهد  و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد ، بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی،ارتودنسی مشهد ،  سیم کشی دندان نامرتب ) مراجعه کنید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب