ارتودنسی دو مرحله ای در ارتودنسی نوجوانان و ارتودنسی جوانان به گفته بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان مشهد

معمولاً درمان ارتودنسی جامع شامل درمان جامع با دستگاه ثابت ارتودنسی دندان می باشد و شامل یک مرحله درمان با دستگاه ثابت ارتودنسی می‌باشد .
اما در بعضی از بیماران مراجعه کننده به مطب متخصص ارتودنسی دندان نامرتب در مشهد جهت رفع بی نظمی دندان ها در مشهد نیاز می باشد که علاوه بر درمان یک مرحله ای ارتودنسی ثابت مشهد یک مرحله درمان دیگر نیز انجام شود.
به طور مرسوم این مرحله باید قبل از مرحله درمان‌های جامع ارتودنسی ثابت انجام شود.
این مرحله شامل درمانهای ارتوپدی فک می باشد که در کودکان و نوجوانان قبل از سن بلوغ اسکلت فک و صورت انجام می شود .
در این بیماران که دارای مشکلات فکی ناهنجاری های اسکلتی و مال اکلوژن ها می باشند شامل بیرون زدگی و عقب زدگی فک ها بایستی به کمک پلاک های متحرک یا دستگاههای فانکشنال متحرک یا دستگاه های خارج دهانی مثل فیس ماسک و هدگیر و پیچ های خط وسط ثابت مثل پیچ هایرکس ثابت یا پلاک های متحرک پیچ دار خط وسط مشکلات فکی برطرف شود.
برای این درمان ها یک سن طلایی وجود دارد. نمی توان درمان را به بعد از سن بلوغ موکول نمود چون رشد استخوان ها تمام می شود و تحت تاثیر قرار دادن درز های متصل کننده استخوان فک بالا به جمجمه یا فک پایین در سنین بعد از نوجوانی امکان ناپذیر می شود .
پس بهتر است در سنین پایین به متخصص ارتودنسی خوب در مشهد مراجعه شود .
مشکلات فکی شناسایی شود. در صورت نیاز ، مشکلات اسکلتی و ناهنجاریهای فکی توسط بهترین متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد به کمک درمان مرحله اول ارتوپدی فک مشکل مال اکلوژن بیمار برطرف شود و بعد از خاتمه مرحله اول و همکاری کردن بیمار و رسیدن به پاسخ مثبت درمانی و برطرف شدن مشکل اسکلتی فک و صورت و رفع ناهنجاری صورت درمان ارتودنسی ثابت انجام شود .
در صورت عدم مراجعه یا عدم همکاری بیمار برای درمان مرحله اول ممکن است برای رفع ناهنجاری فکی در آینده احتیاج به جراحی فک وجود داشته باشد.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب