ارتودنسی تک فک به‌ تنهایی انجام می شود؟

ارتودنسی تک فک به‌ تنهایی انجام می شود؟ به گفته بهترین متخصص ارتودنسی مشهد دکتر نجمه تحویلدارنژاد در هنگام درمان ارتودنسی دندان ها مرتب می شوند.

از نگاه دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و استان خراسان رضوی درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی صورت می‌گیرد. یعنی درمان ارتودنسی باید به کمک یک دندانپزشک متخصص تحت عنوان متخصص ارتودنسی دندان انجام شود. دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین متخصص ردیف کردن نامرتبی دندان مشهد و متخصص زیبایی دندان می گوید درمان بی نظمی دندان های کج توسط دستگاه‌های ثابت یا متحرک ارتودنسی انجام می شود.

ارتودنسی تک فک

یکی از سوالات بسیار رایج مراجعه‌ کنندگان به مطب های تخصصی ارتودنسی این است که درمان ارتودنسی را به صورت ارتودنسی یک فک یا ارتودنسی تک فک به‌ تنهایی یا ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک پایین یا ارتودنسی تک دندان انجام دهند. دکتر نجمه تحویلدارنژاد که بهترین متخصص خوب صاف کردن دندان کج در مشهد و خراسان رضوی می باشند می گوید ممکن است عده ای از افراد این باور را داشته باشند که به کمک درمان ارتودنسی محدود روی تعداد محدودی از دندانها یا روی یک فک مثل ارتودنسی فک بالا هزینه کمتری برای درمان پرداخت کنند یا زمان درمان خود را کاهش دهند اما این یک باور اشتباه می باشد.

زیرا بعد از جابجایی دندانها در ارتودنسی یک فک احتمال جفت شدن مناسب و هماهنگی و ایجاد تناسب بین دندان‌های فک بالا و فک پایین بعد از ارتودنسی ضعیف است. روی دندان‌های فک مقابل دستگاه ثابت ارتودنسی وجود ندارد و ایجاد این تناسب بسیار مشکل است و همین عدم تناسب به وجود آمده در اثر انجام ارتودنسی تک فک به اصرار خود بیمار و نه به توصیه متخصص خوب ارتودنسی دندان ممکن است باعث ایجاد اختلال در غذا خوردن و تکلم بیمار شود و بیمار را مجبور نماید که مجدداً درمان ارتودنسی انجام دهد و یک درمان ارتودنسی دو فک را با صرف هزینه و زمان دوباره، مجدداً انجام دهد که یک مسئله غیر منطقی می باشد.

درمان کامل ارتودنسی

یک درمان کامل و اصولی ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی، دکتر نجمه تحویلدار نژاد، باید به صورت یک درمان جامع و کامل ارتودنسی دو فک انجام شود. یعنی ارتودنسی فک بالا با ارتودنسی فک پایین باید به صورت همزمان و توأمان توسط متخصص ارتودنسی در یک زمان صورت گیرد و در کوتاهترین زمان ممکن به درمان ارتودنسی دو فک توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی خاتمه پیدا کند.

برای دریافت وقت مشاوره با خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد با شماره 05137602475 تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت نوبت آنلاین نیز می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب