لبخند لثه ای، علل و درمان به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب ارتودنسی در مشهد

لبخند لثه ای، علل و درمان به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب ارتودنسی در مشهد

 

در حالت نرمال بایستی تمام طول تاج کلینیکی دندان ها به همراه ۲ میلیمتر از لثه در حالت لبخند دیده شود .در حالت تکلم عادی بایستی یک سوم تا یک دوم طول تاج دندان های جلویی فک بالا دیده شود.
در حالت استراحت معمولاً ۲ میلی متر از طول تاج برنده دندان‌های قدامی فک بالا دیده می شود که نمای شادابی و جذابیت و جوانی به چهره یک شخص می دهد .
دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین دکتر ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی معتقد است با افزایش سن از میزان دیده شدن دندان های ثنایای فک بالا به تدریج کاسته شده و به میزان دیده شدن دندان های ثنایای جلوی فک پایین افزوده می شود و هر چه سن بالاتر برود این نسبت تغییر بیشتری می‌کند و میزان دیده شدن دندان های ثنایای فک پایین بیشتر و بیشتر می‌شود.
دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص خوب ارتودنسی در مشهد توضیح می دهند دیده شدن لثه ها در حالت لبخند به طور معمول دو میلیمتر است.
یعنی آنچه از نمای ظاهری از دید عموم مورد قبول است ۲ میلیمتر می باشد اما به عنوان یک اصل هرچه میزان دیده شدن لثه ها در حالت لبخند بیشتر باشد نمای جذاب تر و شاداب تری به لبخند یک فرد می دهد و حالت جوانی و طراوت را در لبخند یک فرد در ذهن دیگران متبادر می‌کند.
از نظر دکتر مجمع تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد علاوه بر اینکه همانطور که گفته شد با افزایش سن به تدریج میزان دیده شدن دندان ها و لثه های فک بالا کاهش می یابد همچنین به دلیل افتادگی بافت‌های نرم لب بالا به دلیل کاهش الاستیسیته و کاهش کلاژن بافت های نرم و نیز به دلیل جاذبه که به تدریج در طول عمر تاثیر خود را روی افتادگی بافت‌های نرم صورت میگذارد کم کم میزان دیده شدن لثه ها و با افزایش افتادگی لب بالا کاهش پیدا می کند و در یک سنی که میزان لثه ها در لبخند به میزان بیشتری از افراد عادی دیده می شود این موضوع به تدریج کاهش پیدا می کند و به حالت نرمال نزدیک می شود. اما در تعدادی از بیماران میزان دیده شدن لثه ها در حالت لبخند بسیار شدید و بارز بود به طوری که هم خود فرد هم دیگران از این شدت نمایان بودن لثه ها در حالت لبخند احساس ناخوشایندی دارند.
در این باره بسته به علت راهکارهای متفاوتی برای درمان وجود دارد.
سه علت عمده با توجه به ناحیه دارای مشکل برای لبخند لثه ای وجود دارد:
عامل اول افزایش رویش بیش از حد دندان های قدامی و همان دندان های ثنایا و نیش فک بالا در بعد عمودی می باشد .
از آنجا که با رویش بیش از حد خود، لثه را همراه خود پایین می آورند این پایین آمدن لثه منجر به افزایش میزان دیده شدن لثه ها در حالت لبخند می گردد.
با توجه به اینکه علت منشأ دندانی دارد با ارتودنسی درمان می شود. به این صورت که کمک درمان اینتروژن یا حرکت رو به داخل به سمت ساکت دندانی دندان های قدامی فک بالا میزان دیده شدن دندان ها و لثه ها در حالت لبخند کم کم کاهش پیدا می کند .
دکتر نجمه تحویلدار نژاد از دکتر های خوب متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی عقیده دارد این مسئله یعنی اینتروژن دندان های قدامی فک بالا نیازمند یک درمان ارتودنسی ثابت و کامل ارتودنسی با نصب دستگاه های ثابت یا همان براکت های استیل فلزی ثابت روی همه دندان های فک بالا می باشد که مدت زمان این درمان می تواند از یک سال تا یک سال و نیم متغیر باشد.
در روش اینتروژن دندان های قدامی در افراد بزرگسال در صورت نیاز به این اینتروژن بیش از حد می توان از انکوریج اسکلتی به کمک مینی اسکرو ها این درمان را انجام داد .
عامل دوم افزایش رشد عمودی بیش از حد استخوان فک بالا در بعد عمودی می باشد که باعث دیده شدن میزان بیشتری از لثه ها و استخوان فک بالا در هنگام لبخند زدن و حتی در مواردی در هنگام تکلم می شود .
به دلیل اینکه در این حالت مشکل لبخند لثه ای جنبه اسکلتی پیدا می‌کند و یک مال اکلوژن فکی_اسکلتی است به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی بایستی جراحی فک و صورت، انجام گیرد.
در این درمان ابتدا یک دوره یک تا یک و نیم ساله ارتودنسی انجام می شود. رابطه دندان های فک بالا با فک پایین متناسب می شوند و رابطه دندان های فک بالا و قوس فک پایین با هم و با قوس فکی خود هماهنگ و متناسب می شوند و بعد از این دوره یک و نیم ساله درمان جراحی فک برای حرکت رو به بالای استخوان فک بالا یا به اصطلاح ایمپکشن استخوان فک بالا انجام می شود.
در بعضی موارد با یک جراحی درمان لبخند لثه ای خاتمه پیدا می کند ولی در مواردی نیز علاوه بر انجام جراحی روی بعد عمودی استخوان فک بالا نیاز به جراحی روی فک پایین و چرخش مندیبل به سمت جلو و بالا حین جراحی وجود دارد.
یعنی برای هماهنگ کردن و متناسب کردن رابطه اکلوزالی دندان های فک بالا و پایین نیاز به انجام جراحی روی فک پایین اجتناب ناپذیر می گردد.
از نگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد انجام معاینات دوره ای ارتودنسی در سنین پایین در کودکان یعنی قبل از بلوغ اسکلتی و قبل از جوش خوردن درز های استخوانی فک بالا می‌تواند کمک چشمگیری به کودکان در پیشگیری از جراحی های فکی در آینده برای آنها نماید.
عمل جراحی فک و صورت سنگین و پیچیده و پرهزینه بوده و باید حتما در بیمارستان در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام شود.
طول این جراحی چند ساعت می باشد و مانند هر جراحی دیگری احتمال عوارض و عواقب احتمالی به دنبال درمان مثل بی حسی بافت های نرم عفونت تغییر حس بافت‌ها در مواردی نیاز به جراحی مجدد خونریزی خطر خود بیهوشی به وجود بیاید .
عامل سوم کوتاهی بافت نرم لب بالاست و در مواردی کشیدگی و بیش از حد و حرکت بیش از حد بافت نرم لب بالا به سمت بالا می باشد. با حرکت بیش از حد بافت نرم لب بالا میزان بیشتری از لثه ها و در نهایت استخوان فک بالا در حالت لبخند دیده می شود و لبخند لثه ای ایجاد می‌گردد.
در این حالت می توان در یک درمان تهاجمی تر انجام جراحی بلند کردن لب بالا در یک جراحی نسبتاً ساده و سرپایی اما تحت بیهوشی عمومی طول لب بالا را بلندتر کرد و به کاهش میزان دیده شدن لثه ها در حالت لبخند کمک نمود .
اما در بیمارانی که تمایل به انجام هیچ جراحی ندارند و می خواهند از ساده ترین روش برای درمان بهره ببرند و از طرفی لب بالای آنها کوتاه نیست بلکه کشیدگی بیش از حد لب بالا باعث ایجاد لبخند لثه ای شده است می‌توان از یک گزینه کمکی که همان تزریق بوتاکس در ناحیه لب بالا می باشد استفاده نمود .
بوتاکس ماده ای است که باعث فلج شدن عضلات لب بالا و اطراف دهان می شود و تحت تاثیر فلج شدگی، لب بالا حالت افتادگی پیدا می کند و در حالت لبخند میزان کشیده شدن و بالا رفتن لب بالا بسیار کاهش پیدا می کند.
نکته مهم این است که میزان پاسخ شدن لب بالا در افراد مختلف بسته به نوع پاسخ درمانی بسیار متغیر است و از طرفی تزریق این ماده و اثرات درمانی آن مانند تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و دور چشم خط لبخند یا مثل تزریق فیلر در ناحیه چروک های خط لبخند و پیشانی موقتی است و معمولاً هر شش ماه نیاز به تجدید تزریق بوتاکس توسط بیمار وجود دارد .
ماده بوتاکس به تدریج در بدن متابولیزه شده و جذب می شود به همین دلیل اثرات آن به تدریج کاهش پیدا می‌کند.
اما در بیمارانی که با انجام جراحی یا درمان های پیچیده و سخت و پر هزینه مشکل دارند تزریق بوتاکس می تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد.
لبخند لثه ای در زیبایی چهره افراد بسیار تاثیر گذار است .در کتاب های علم ارتودنسی از آن به عنوان یک عامل ایجاد کننده معلولیت در زیبایی و ظاهر صورت یاد برده می شود چون بسیاری از افراد جامعه با دیده شدن میزان بسیار زیادی از بافت های نرم لثه ها و استخوان فک که به رنگ مخاطی و صورتی در هنگام لبخند یک شخص ناگهان دیده می شود شوکه می شوند، به همین دلیل از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی بهتر است افراد در سنین پایین برای درمان این عارضه اقدام عاجل داشته باشند و این نیازمند مداقه و دقت نظر والدین آنها می باشد .
در برخی از موارد دندان پزشکان و افراد ناآگاه به بیماران راهنمایی درستی ارائه نمی دهند و به آنها توصیه می کنند بعد از گذشت چندین سال و در سنین بالا بعد از خاتمه رشد برای انجام درمان ارتودنسی مراجعه کنند که متاسفانه به دلیل از بین رفتن پتانسیل‌های رشد و جوش خوردن استخوان ها و عدم کارایی دستگاه های ارتوپدی روی استخوان های نرم و انعطاف پذیر در حال رشد سریع صورت عملاً فرصت انجام هر درمان به موقعی توسط متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت از دست می رود .
ما متاسفانه در بسیاری موارد با مراجعه بیمارانی مواجه هستیم که دیر مراجعه کرده اند و خواهان انجام درمان ارتودنسی تنها هستند ولی عملا بدون انجام جراحی به تنهایی نمی توان هیچ درمان خوب و راضی کننده ای برای آنها انجام داد .
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر متخصص خوب ارتودنسی در مشهد عقیده دارد برای انجام درمان اصلاح لبخند باید سریع اقدام کرد و در سن مناسب اقدام کرد .
حتماً در سن طلایی به متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک مراجعه نمود و درمان عاجل را در همان زمان انجام داد.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب متخصص ارتودنسی در مشهد توصیه می‌کند برای انجام ارتودنسی دندان ،لبخند لثه ای و انجام درمان ناهنجاری های فکی و مال اکلوژن های اسکلتی با مراجعه به متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت و بهترین دندانپزشک ارتودنتیست در مشهد مشاوره های حیاتی و لازم را جهت اخذ درمان مناسب دریافت نمایید.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) ، انواع ارتودنسی نامرئی در مشهد در حال انجام است .

به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی نامرئی در مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد و ارتودنسی نامرئی مشهد هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنسی مشهد با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی نامرئی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت قیمت تقریبی درمان ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم در مطب تخصصی ارتودنسی (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد )) بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد ، ارتودنسی مشهد ، به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی نامرئی دندان کج و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان یک دندان نا مرتب و کج در مشهد و قیمت ارتودونسی نامرئی قسطی و تقریبی دندان در سال 99 در استان خراسان رضوی را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی ارزان و قسطی دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود که معمولا در جلسه ابتدایی درمان ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت ارتودنسی نامرئی ارزان یا اقساطی یا تعرفه تقریبی ارتودنسی نامرئی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی هزینه ارزان وقسطی درمان ارتودنسی نامرئی دندان کج و نامنظم در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که قیمت ارتودنسی نامرئی اقساطی و ارزان در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) پرداخت می شود. خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد و قیمت اقساطی وارزان ارتودنسی لینگوال و هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود.

هزینه تقریبی قسطی ارتودنسی نامرئی با بیمه تامین اجتماعی یا هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه تقریبی واقساطی ارتودنسی نامرئی با بیمه دانا یا هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی با بیمه کارآفرین و با بیمه ایران و خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان با بیمه بانک ملی و هزینه تقریبی هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد با بیمه بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسان تر خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان دندان های فک بالا و فک پایین دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ،هزینه سیم کشی نامرئی دندان کج در مشهد ) می باشند.

برای مشاهده مقالات ارتودنسی و سایر مقالات مرتبط به وب سایت خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد )مراجعه کنید.

برای انجام ارتودنسی خوب مشهد یا بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامنظم در مشهد) مراجعه کنید.

 

لبخند لثه ای، علل و درمان

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب