علل و درمان های مال اکلوژن فکی کلاس ۲ با هدگیر به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد

علل و درمان های مال اکلوژن فکی کلاس ۲ با هدگیر به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد

مال اکلوژن های فکی و ناهنجاری های اسکلتی به چند دسته عمده تقسیم بندی می شوند.
مال اکلوژن های فکی به سه دسته مال اکلوژن فکی کلاس ۲ و مال اکلوژن فکی کلاس ۳ و مال اکلوژن فکی کلاس ۱ در بعد افقی اسکلت صورت طبقه‌بندی می‌شوند .
در بعد عمودی ناهنجاری ها و مال اکلوژن های فکی و اسکلتی به دو دسته کلی ناهنجاری ارتفاع صورت کوتاه و ارتفاع صورت بلند طبقه بندی می شوند.
دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین دکتر متخصص ارتودنسی دندان و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی توضیح می دهند انواع مال اکلوژن ها و ناهنجاری های فکی بسته به نوع علت و تشخیص دندانپزشک ارتودنتیست باید درمان مختص به خود را دریافت نمایند.
در این مقاله سعی بر این است که به توضیح مال اکلوژن فکی کلاس ۲، علل ایجاد ناهنجاری اسکلتی کلاس۲ که در بعد افقی صورت ایجاد می شود اما می تواند در بعد عمودی صورت هم تاثیر گذار باشد و نیز به راهکارهای درمانی آن اشاره شود و در انتها به یکی از دستگاه های بسیار مرسوم برای درمان ناهنجاری اسکلتی به نام هدگیر(headgear) اشاره شود و در مورد انواع و نحوه استفاده از آن نیز توضیحاتی ارائه گردد.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد و از دکترهای خوب متخصص ارتودنسی در مشهد و استان خراسان رضوی معتقد است برای انجام درمان های اسکلتی باید خیلی سریع و در سن رشد اقدام کرد.
زمانی که هنوز پتانسیل رشدی وجود دارد و می توان مشکلات فکی و مال اکلوژن های اسکلتی را در سن طلایی قبل از جهش رشدی بلوغ اسکلتی و قبل از جوش خوردن درز ‌های متصل کننده استخوان های فک بالا به دیگر نواحی سر و صورت اصلاح کرد .علل بروز مال اکلوژن ها در درجه اول ژنتیک و توارث می باشد. همه افراد ژن های مشابهی را از پدر و مادر خود به ارث می برند.
تمام خصوصیات فک و صورت، ظاهر صورت، شکل صورت ،طول و عرض چهره، شکل قوس فک بالا و فک پایین ،شکل آناتومیک دندان‌ها، رنگ دندان ها، روابط فکی، شکل لب ها و گونه ها و بافت های نرم پوشاننده بافت های اسکلتی تحت تاثیر ژن ها از والدین به فرزندان به ارث می رسند.
این خصوصیات همانند سایر خصوصیات بدن یک انسان از والدین به ارث می رسند: مثل رنگ چشم ،رنگ پوست، طول قد ،اندازه جثه، بیماری های جسمی، بیماری های ذهنی و حتی خصوصیات رفتاری.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب ارتودنسی در مشهد و بهترین دندانپزشک ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی شرح می دهند در ناهنجاری کلاس دو در بعد قدامی خلفی فک بالا نسبت به فک پایین و چانه که روی یک خط قرار می گیرند در موقعیت قدامی تر و جلو تری قرار می گیرد و یا بالعکس فک پایین در موقعیت عقب رفته تری قرار می گیرد. درمان بسته به علت می‌تواند متفاوت باشد .
اینکه فک بالا عامل ایجاد ناهنجاری کلاس۲ باشد یا فک پایین عامل شکل گیری ناهنجاری کلاس ۲ باشد .
به دلیل بیرون زده تر بودن فک بالا نسبت به فک پایین در بعد عمودی ارتفاع صورت کودک می تواند دستخوش تغییرات قرار بگیرد و ارتفاع صورت کوتاه یا بلند شود که این تغییر ارتفاع صورت می تواند عامل ایجاد ناهنجاری مشکل کلاس دوم را تشدید کند و یا اینکه آن را پوشش دهد و شدت مال اکلوژن کلاس ۲ را در بعد اسکلتی قدامی _خلفی جبران کند و به بهبود نمای صورت از نیم رخ و روبرو کمک قابل توجهی نماید.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و از دکترهای خوب ارتودنتیست مشهد و استان خراسان رضوی عقیده دارد با اینکه در طی رشد بروز ناهنجاری کلاس دو اجتناب ناپذیر است و به دلیل ژن های والدین با رشد روز افزون کودک بالاخره بروز پیدا می کند اما کلید نهایی طلایی درمان این است که در صورت مراجعه والدین و مداخله به هنگام متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت و به کاربردن دستگاه های مخصوص ارتوپدی قبل از سن بلوغ اسکلتی بر این مشکل غلبه نمود .
دستگاه های ارتوپدی به کار برده شده شامل دستگاه های هدگیر که به چندین نوع طبقه بندی می شوند و دستگاه های فانکشنال تقسیم بندی می شوند.
انواع هدگیر نیز شامل چندین نوع با توجه به مزایا و معایب، نوع طراحی و نوع کاربرد هستند.
در صورتی که عامل ایجاد ناهنجاری فک بالا و رشد بیش از حد فک بالا در جهت خلفی قدامی باشد بیشتر از دستگاه هدگیر استفاده می شود و در صورتی که عامل ایجاد مال اکلوژن کلاس دو اسکلتی عقب رفتگی فک پایین و کوچکی و رشد کمتر از حد انتظار فکی پایین باشد دستگاه‌های فانکشنال یا پلاک های متحرک فانکشنال استفاده می شود.
در کودکان در حال رشد از دستگاه های فانکشنال متحرک استفاده می شود اما در افراد بزرگسال برای ایجاد صرفاً حرکات دندانی و نه اسکلتی از دستگاه های فانکشنال ثابت به همراه دستگاه های ثابت و براکت های فلزی استیل ثابت به همراه سیم ها و آرچ وایر های ارتودنسی استفاده می شود .
در یک مقاله مجزا به مبحث دستگاه‌های فانکشنال اشاره خواهد شد.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین ارتودنسی مشهد و استان خراسان رضوی عقیده دارد همه بیماران دارای مال اکلوژن کلاس دو اسکلتی و دندانی باید در سن مناسب خود درمان شوند. سوالی که در اینجا به آن جواب داده خواهد شد این است که چرا مال اکلوژن های کلاس دو فکی و دندانی نیاز به مداخله درمانی دارند و آیا درمان تخصصی ارتودنسی برای همه انجام شود یا خیر. جواب به چند دلیل جواب مثبت می باشد:
۱. نقش درمانی: در اغلب موارد دندان های بیرون زده فک بالا مخصوصا در کودکان کم سن و سال که در سنین دبستان به سر می‌برند به خصوص در پسران مستعد هستند در اثر زمین خوردن و وارد آمدن تروما به دندان ها، احتمال شکسته شدن تاج این دندان ها یا بیرون افتادن و اولژن دندان های قدامی وجود دارد.
این مسئله می تواند یک عمر بیماران را با مصائب و چالش‌های شکستن این دندان ها درگیر نماید .
فارغ از این مسئله که یک نقش درمانی برای ارتودنسی متصور می شود مشکل دیگری که ایجاد می شود این است که به دلیل ایجاد نمای خرگوشی توسط دندان ها و فک بیرون زده بالای کودک ، در اجتماع مشکلات روحی و روانی زیادی را برای کودک سبب می شود و به احتمال زیاد کودک مورد تمسخر اطرافیان قرار می‌گیرد.
حتی ممکن است کودک از رفتن به مدرسه سرباز زند این مسئله می تواند باعث ایجاد مشکلات روحی و اجتماعی برای کودک شده و حتی باعث افت تحصیلی و ناراحتی ذهنی وی گردد.
در این موارد درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت جنبه اورژانس به خود می گیرد چراکه با اصلاح موقعیت فک و بهبود رابطه اسکلتی در کوتاه مدت و بلند مدت ابعادی از زندگی کودک تحت تاثیر قرار می گیرد که می تواند زوایایی از حیات روزمره در آینده را هم تحت تاثیر خود قرار دهد .
۲.مورد بعدی جنبه زیبایی درمان است. فک بالای بیرون زده نمای خوبی ندارد و باعث آزار روحی و ایجاد درگیری فکری و دغدغه ذهنی برای بیماران می شود .
علاوه بر این که خود کودک در اثر این مسئله دچار مشکل می‌شود دیگران هم در جامعه از دیدن دندان ها و لثه ها و فک های بیرون زده که در هنگام لبخند به ناگاه نمایان می شوند احساس خوبی نخواهند داشت ،پس بایستی به کمک درمان های موثر ارتودنسی فک و ارتوپدی تخصصی در سن مناسب ارتودنسی دندان توسط بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد به کمک این کودکان شتافت.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی دندان و از دکتر های خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی معتقد است جهت درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت مراجعات دوره ای سالانه و منظم والدین حرف اول را می زند.
متخصصین ارتودنسی اغلب با مراجعینی مواجه می شوند که یا دیر مراجعه کرده اند یا سن طلایی درمان سپری شده است، بلوغ اسکلتی رخ داده است، استخوانهای سر و صورت به هم جوش خورده اند و با هم یکپارچه شده اند و پتانسیل رشدی باقیمانده وجود ندارد .
نمی توان هیچ درمان خاصی برای بیمار انجام داد.
از نظر دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی سخت ترین لحظه برای یک متخصص ارتودنسی دندان و دندانپزشک ارتودنتیست در مشهد این است که به یک بیمار نوجوان و یا یک بیمار جوان اطلاع داده شود که برای درمان ارتودنسی دیر مراجعه نموده است و نمی‌توان درمان خوب و راضی کننده ای به تنهایی انجام داد و بیمار باید در سنین بالاتر مراجعه کند تا همزمان درمان ارتودنسی و جراحی فک را توأمان انجام دهد.
انسان ها در سنین جوانی به دنبال اهداف و آرمان‌های خود هستند وارد اجتماع می شوند قصد دارند به اصطلاح عموم سری در سرها در بیاورند ، اما در همان اوان جوانی مجبور می شوند درگیر درمان های پر زحمت و پر کار جراحی فک شوند.
درست است که درمان جراحی فک می تواند باعث بهبود قابل توجهی در شکل سر و صورت و ظاهر چهره یک فرد گردد اما جراحی فک خود یک مسئله است و می‌تواند مثل هر جراحی دیگری در بدن عواقب و عوارض خاص خود را داشته باشد .
جراحی می تواند به چالش تبدیل شود امکان دارد نتیجه مورد قبول از جراحی به دست نیاید امکان انجام جراحی مجدد هم وجود دارد.
انواع خطرها در روش‌های جراحی مثل هر جراحی دیگر شامل خونریزی عفونت خطرات بیهوشی و حتی مرگ هم وجود دارد .
از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر متخصص خوب ارتودنسی در مشهد و بهترین ارتودنتیست در مشهد و در استان خراسان رضوی، بهترین راهکار و بهترین درمان که می تواند نقش درمانی و نقش پیشگیری هم در آینده کودک بازی کند درمان های فانکشنال و درمان با دستگاه‌های ارتوپدی در سن قبل از جهش رشدی می باشد .
در صورت پاسخ مثبت بیمار و همکاری مناسب کودک، از انجام جراحی‌های سخت و پرهزینه جراحی در آینده بی نیاز می کند.
در دوران قبل از جهش رشدی در بیمارانی که فک بالا دارای بیرون زدگی می باشد در دختران در سن ۱۱ سالگی و در پسران از ۱۲ سالگی می توان از دستگاه هدگیر استفاده کرد.
دستگاه هدگیر headgear به سه دسته کلی هدگیر سرویکال cervical ،هرگیر پس سری یا اکسیپیتالoccilital و حتی کامبینیشن یا ترکیبی combination تقسیم بندی می شود.
هدگیر شامل یک کلاه ، یک کمان داخلی و در هدگیر سرویکال یا گردنی شامل یک پشت گردنی یا تسمه سرویکال می باشد.
کمان داخلیinner bow توسط متخصص ارتودنسی دندان تنظیم می شود و به سوراخ تیوب بند متصل شده روی دندان های مولر اول در دو سمت توسط بیمار متصل می شود. در هدگیر سرویکال پشت گردنی به پشت گردن و به کمان خارجی outer bow متصل می شود و در هد گیر ترکیبی کمان خارجی به پشت گردنی و کلاه یا همان هدhead همزمان متصل می شود.
بیماران هدگیر را به مدت ۱۴ تا ۱۶ ساعت در شبانه روز استفاده می کنند.
در ایام رفتن به مدرسه کودکان می‌توانند از هدگیر استفاده نکنند ولی در بقیه اوقات روز به طور مداوم باید از این دستگاه استفاده شود تا از رشد رو به جلوی فک بالا ممانعت شود که فک پایین بتواند همزمان خودش را به فک بالا برساند .
در حرکات اسکلتی و ممانعت از رشد خود اسکلت فک بالا، میزان نیروی به کار برده شده برای ممانعت و کنترل رشد رو به جلو و پایین فک بالا باید سنگین تر باشد ولی در مواردی که صرفا به حرکات دندانی و ممانعت از حرکت قوس آلوئول نیاز است نه حرکات اسکلتی، ممانعت از حرکت رو به جلوی دندان‌های قوس فکی بالا مدنظر است نیروی اعمال شده کمتر می باشد.
زاویه کمان خارجی و طول آن قابل تغییر است و بسته به ارتفاع صورت اولیه بیمار و نیاز به کاهش یا افزایش ارتفاع صورت بیمار در بیماران دارای ارتفاع صورت بلند یا کوتاه در تلفیق با هدگیر اکسیپیتال یا سرویکال (گردنی) تغییر ارتفاع صورت به ارتفاع نرمال می شود.
دکترنجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی توصیه می کند جهت انجام درمان مناسب در سنین مطلوب درمان فک ها به متخصص ارتوپدی فک و دندان مراجعه نمایید .در مطب تخصصی دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین ارتودنتیست مشهد می توانید مشاوره رایگان جهت درمان مشکلات فکی و مال اکلوژن های فکی و دندانی کلاس ۲ دریافت نمایید.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) ، انواع ارتودنسی نامرئی در مشهد در حال انجام است .

به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی نامرئی در مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد و ارتودنسی نامرئی مشهد هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنسی مشهد با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی نامرئی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت قیمت تقریبی درمان ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم در مطب تخصصی ارتودنسی (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد )) بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد ، ارتودنسی مشهد ، به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی نامرئی دندان کج و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان یک دندان نا مرتب و کج در مشهد و قیمت ارتودونسی نامرئی قسطی و تقریبی دندان در سال 99 در استان خراسان رضوی را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی ارزان و قسطی دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود که معمولا در جلسه ابتدایی درمان ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت ارتودنسی نامرئی ارزان یا اقساطی یا تعرفه تقریبی ارتودنسی نامرئی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی هزینه ارزان وقسطی درمان ارتودنسی نامرئی دندان کج و نامنظم در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که قیمت ارتودنسی نامرئی اقساطی و ارزان در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) پرداخت می شود. خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد و قیمت اقساطی وارزان ارتودنسی لینگوال و هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود.

هزینه تقریبی قسطی ارتودنسی نامرئی با بیمه تامین اجتماعی یا هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه تقریبی واقساطی ارتودنسی نامرئی با بیمه دانا یا هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی با بیمه کارآفرین و با بیمه ایران و خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان با بیمه بانک ملی و هزینه تقریبی هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد با بیمه بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسان تر خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان دندان های فک بالا و فک پایین دندان

در مشهد و در استان خراسان رضوی استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ،هزینه سیم کشی نامرئی دندان کج در مشهد ) می باشند.

برای مشاهده مقالات ارتودنسی و سایر مقالات مرتبط به وب سایت خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد )مراجعه کنید.

برای انجام ارتودنسی خوب مشهد یا بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامنظم در مشهد) مراجعه کنید.

 

علل و درمان های مال اکلوژن فکی کلاس ۲ با هدگیر

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب