درمان گسترش عرضی قوس فک بالا با پیچ های ثابت یا متحرک به گفته دکتر نجمه تحویلدارنژاد دکتر خوب ارتودنسی در مشهد

درمان گسترش عرضی قوس فک بالا با پیچ های ثابت یا متحرک از زبان دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی در مشهد

درمان مشکلات فکی شامل مشکلات دندانی و اسکلتی فک ها می باشد .در مواردی مشکل مراجعه کننده به مطب تخصصی ارتودنسی فقط نامرتبی دندانها و مشکلات دندانی از قبیل بیرون زدگی دندان ها باشد که فقط به کمک درمان ارتودنسی دندان های نامنظم ردیف می شوند.
مرتب سازی دندان های کج می تواند همراه با کشیدن دندان یا بدون کشیدن دندان در مدت زمان یک سال و نیم تا دو سال انجام شود.
اما در مواردی که علاوه بر مشکلات دندانی مشکلات فکی هم وجود داشته باشد باید به کمک درمان های ارتوپدی و به کمک دستگاه های خاصی علاوه بر درمان ارتودنسی یا همان سیم پیچی دندان های کج ، مشکلات فکی هم اصلاح شود. درمان مشکلات فکی در سنین کودکی و قبل از سنین نوجوانی یعنی قبل از سن بلوغ باید صورت گیرد .
به گفته دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دکتر ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی مشکلات فکی شامل انواع مشکلات در بعد عرضی، در بعد قدامی خلفی و در بعد عمودی می باشد.
درمانهای ارتوپدی به کمک دستگاه های مخصوص با تغییر رشد اسکلت سر و صورت و استخوان فک ها در سنین پایین می تواند مسیر رشد فک ها را در جهت مطلوب اصلاح نماید .
به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی چون در سنین پایین و قبل از جهش رشدی بلوغ استخوان های سر و صورت نرم و شکل پذیر هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند و از طرفی درزهای استخوانی اتصال دهنده ساختارهای فک بالا به سر و صورت و همچنین ناحیه مفصل گیجگاهی فکی در فک پایین کاملا استخوانی نشده‌اند به کمک این دستگاه ها می توان تغییرات مورد دلخواه را ایجاد کرد.
اما در صورت غفلت از انجام درمان به موقع در سن مناسب و بالغ شدن کودک به دلیل جوش خوردن درزهای استخوانی و عدم تغییر رابطه استخوان های فک با هم و با مجموعه استخوان های سرو صورت بایستی تغییرات موردنیاز صرفاً با انجام جراحی فک در سنین بالاتر بعد از پایان رشد فک ها انجام شود که همراه با بیهوشی عمومی و نیازمند بستری در بیمارستان و انجام یک جراحی چندین ساعته می باشد که می تواند برای بیمار بسیار استرس آور بوده و هزینه های مادی و معنوی بسیاری را بر بیمار و بر جامعه تحمیل کند. علاوه بر این که عوارض جراحی هم به درمان اضافه می شود.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد از دکترهای خوب متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان‌رضوی معتقد است کلید طلایی درمان مراجعه در سن مناسب قبل از سن جهش رشد بلوغ یعنی بین سنین ۱۱ تا ۱۲ سالگی در دو جنس دختر و پسر نزد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت جهت درمان می باشد. قبل از اینکه زمان طلایی از دست برود و نهایتاً دیگر به کمک دستگاه های ارتوپدی برای تغییر رشد اسکلت کاری از دست متخصص ارتودنسی برنیاید .
در این مقاله سعی شده است به درمان مشکلات فکی در بعد عرضی پرداخته شود. مشکلات عرضی خود را در کودکان به شکل یک فک بالای مثلثی شکل و تنگ و باریک با یک کام گنبدی شکل نشان می دهند در حالی که دندان های عقبی فک بالا در سطوح داخلی دندان های فک پایین قرار می گیرد به جای اینکه کاملا روی دندان های فک بالا را در قسمت های عقبی دهان بپوشانند.
از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنسی مشهد این هم پوشانی معکوس باعث اختلال در غذا خوردن جویدن غذا تکلم در مواردی و نیز احتمال گاز گرفتن زبان و گونه ها می شود که بسیار برای بیمار می‌تواند آزاردهنده باشد.
رشد فک ها در بعد عرضی خیلی سریع متوقف می شود یعنی قبل از سن جهش رشد که همان سنین ۱۲ تا ۱۳ سالگی می باشد رشد عرضی فک ها تمام شده و متوقف شده است .لذا هر درمانی برای اصلاح مشکلات عرضی حتماً باید قبل از این سنین صورت گیرد.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب ارتودنسی و سیم کشی دندان نامرتب در مشهد و در استان خراسان رضوی توضیح می‌دهند برای درمان در بعد عرضی از پلاک های متحرک دارای پیچ و یا دستگاه های ثابت پیچ دار سمان شونده روی دندان های خلفی فک بالا استفاده می شود .پلاک های متحرک شامل یک پیچ و چندین جزء نگهدارنده می باشد که بعد از قالب گیری و تهیه کست گچی این پلاک پیچ دار به کمک آکریل و بعد از ساخت اجزای سیمی نگهدارنده روی این کست ساخته می‌شود.
کودکان این پلاک ها را بایستی به مدت ۲۴ ساعته استفاده کنند و هنگام غذا خوردن و مسواک زدن این پلاک ها را از دهان خارج کرده و در یک ظرف آب نگهداری کنند و بعد از خوردن غذا و استفاده از مسواک و نخ دندان مجدد پلاک را در دهان بگذارند.
به توصیه دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد پیچ پلاک مطابق دستور متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت دو بار در هفته یا روز در میان باز می شود و بیمار مجددا بعد از باز کردن پلاک توسط خودش آن را در دهان می گذارد. بعد از باز کردن پلاک حتما باید در دهان گذاشته و تا چندین ساعت خارج نشود در غیر این صورت تطابق پلاک به هم خورده و در این حالت به دلیل عدم قرار گرفتن و منطبق شدن پلاک در دهان نیاز به مراجعه مجدد به متخصص ارتودنسی و درمان مرتب سازی دندان های نامنظم می باشد و در مواردی با بستن پیچ تطابق پلاک اصلاح می شود ، ولی در بعضی موارد صرفا نیاز به انجام قالبگیری مجدد و ساخت یک پلاک جدید برای بیمار می باشد.
پلاک های متحرک به خوبی توسط کودکان از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد از دکترهای خوب ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی تحمل می شوند و مقبولیت بالایی بین آنها دارند .استفاده از اینها برای کودکان هیچگونه درد ناراحتی یا استرسی به دنبال ندارد.
در صورت همکاری مناسب بیمار طول دوره درمان به طور میانگین ۳ ماه می باشد و به مدت ۳ ماه دیگر پلاک در دهان به صورت غیرفعال همچنان استفاده می شود تا دوره نگهداری درمان هم سپری شود اما در کودکان غیر همکار ممکن است این زمان مدت بیشتری طول بکشد.
دستگاه های ثابت پیچ دار هم که به دندان های عقبی کودک متصل می‌شوند و اغلب در کودکان نا همکار استفاده می شوند نیز شرایط درمان و پروتکل کلی به همین عنوان دارا می باشند و بعد از خاتمه درمان و انجام گسترش عرضی ثابت توسط متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت خارج می شوند و یک قالب آلژینات از بیمار گرفته می شود و یک پلاک متحرک بدون پیچ روی کست گچی آماده شده برای بیمار ساخته می شود تا کودک در فاز نگهدارنده از آن استفاده کند. علاوه بر پلاک های متحرک و ثابت پیچ دار دستگاه های دیگری نیز برای اصلاح بعد عرضی استفاده می شود از جمله کمان هدگیر با تغییر ابعاد عرضی کمان داخلی آن ،دستگاه لیپ بامپر، کواد هلیکس، پیچ ثابت هایرکس در بیماران نوجوان و اواخر دوره دندانی مختلط که درز استخوانی فک بالا در حال جوش خوردن است استفاده می شود ،لینگوال آرچ فعال شده، ترانس پالاتال آرچ، ترانس پالاتال بار فعال شده،W_arch .
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر متخصص خوب ارتودونسی در مشهد عقیده دارد به کمک درمان های اسکلتی در بعد عرضی در سن پایین و در سنین تکامل سیستم دندانی فکی و در سن شکلگیری لبخند و قوس لبخند می توان به ایجاد یک لبخند پر، عریض و زیبا در کودکان و نوجوانان کمک شایان توجهی نمود.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دندانپزشک متخصص ارتودونتیست خوب در مشهد توصیه می‌کند تمام والدین از سن ۷ سالگی به بعد که اولین سن ویزیت ارتودنسی و مراجعه به متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت می باشد والدین عزیز هر یک سال با مراجعه به متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت سلامت دندان ها و قوس فکی ،سلامت لبخند و فرم ظاهری صورت و اسکلت کودک خود را تضمین کنند، قبل از اینکه خیلی دیر شود و والدین محترم زمانی مراجعه کرده باشند که عملاً نشود با درمان های ارتودنسی برای کودکان ها کار خاصی انجام داد و جز حسرت و افسوس و نهایت ارجاع برای درمان جراحی فک در سنین جوانی راهکاری باقی نمانده باشد .
از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی در مشهد بهترین راهکار غفلت نکردن و در مورد مشکلات دندانی و استخوان فک ها و از دست نرفتن فرصت زمان مناسب برای درمان مقتضی مشکلات ترکیبی و ناهنجاری های اسکلتی و مال اکلوژن های دندانی مراجعات منظم و دوره ای به طور سالانه به متخصص ارتودنسی و مرتب سازی دندان های نامنظم می باشد.

درمان مشکلات فکی شامل مشکلات دندانی و اسکلتی فک ها می باشد .در مواردی مشکل فقط نامرتبی دندانها و مشکلات دندانی از قبیل بیرون زدگی دندان ها باشد که فقط به کمک درمان ارتودنسی، دندان های نامنظم ردیف می شوند.
مرتب سازی دندان ها می تواند همراه با کشیدن دندان یا بدون کشیدن دندان در مدت زمان یک سال و نیم تا دو سال انجام شود.
اما در مواردی که علاوه بر مشکلات دندانی مشکلات فکی هم وجود داشته باشد باید به کمک درمان های ارتوپدی و به کمک دستگاه های خاصی علاوه بر درمان ارتودنسی، مشکلات فکی هم اصلاح شود. درمان مشکلات فکی در سنین کودکی و قبل از سنین نوجوانی یعنی قبل از سن بلوغ باید صورت گیرد .
تمام والدین از سن ۷ سالگی به بعد که اولین سن ویزیت ارتودنسی می باشد والدین عزیز هر یک سال با مراجعه به متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت می توانند سلامت دندان ها و قوس فکی ،سلامت لبخند و فرم ظاهری صورت و اسکلت کودک خود را تضمین کنند، قبل از اینکه خیلی دیر شود و والدین زمانی مراجعه کرده باشند که عملاً نشود با درمان های ارتودنسی کار خاصی انجام داد و جز حسرت و افسوس و نهایت ارجاع برای درمان جراحی فک در سنین جوانی راهکاری باقی نمانده باشد .
بهترین راهکار غفلت نکردن و از دست نرفتن فرصت و زمان مناسب برای درمان ترکیبی ناهنجاری های اسکلتی و مال اکلوژن های دندانی است که مستلزم مراجعات منظم و دوره ای به طور سالانه به متخصص ارتودنسی می باشد.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) ، انواع ارتودنسی نامرئی در مشهد در حال انجام است .

به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی نامرئی در مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب ) و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد و ارتودنسی نامرئی مشهد هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنسی مشهد با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی نامرئی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت قیمت تقریبی درمان ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم در مطب تخصصی ارتودنسی (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد )) بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد ، ارتودنسی مشهد ، به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی نامرئی دندان کج و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان یک دندان نا مرتب و کج در مشهد و قیمت ارتودونسی نامرئی قسطی و تقریبی دندان در سال 99 در استان خراسان رضوی را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی ارزان و قسطی دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود که معمولا در جلسه ابتدایی درمان ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت ارتودنسی نامرئی ارزان یا اقساطی یا تعرفه تقریبی ارتودنسی نامرئی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی هزینه ارزان وقسطی درمان ارتودنسی نامرئی دندان کج و نامنظم در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که قیمت ارتودنسی نامرئی اقساطی و ارزان در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) پرداخت می شود. خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد و قیمت اقساطی وارزان ارتودنسی لینگوال و هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود.

هزینه تقریبی قسطی ارتودنسی نامرئی با بیمه تامین اجتماعی یا هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه تقریبی واقساطی ارتودنسی نامرئی با بیمه دانا یا هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی با بیمه کارآفرین و با بیمه ایران و خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان با بیمه بانک ملی و هزینه تقریبی هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد با بیمه بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسان تر خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان دندان های فک بالا و فک پایین دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ،هزینه سیم کشی نامرئی دندان کج در مشهد ) می باشند.

برای مشاهده مقالات ارتودنسی و سایر مقالات مرتبط به وب سایت خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد )مراجعه کنید.

برای انجام ارتودنسی خوب مشهد یا بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامنظم در مشهد) مراجعه کنید.

درمان گسترش عرضی قوس فک بالا با پیچ های ثابت یا متحرک

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب