ارتودنسی ثابت چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارتودنسی ثابت چیست؟

امروزه متخصصان ارتودنسی طیف وسیعی از دستگاه های مختلف را برای درمان ناهنجاری های دندان در میان تجهیزاتشان دارند. موفقیت در درمان ارتودنسی به انتخاب مناسب دستگاه مورد استفاده، زمان بندی درمان، نوع جابه جایی دندان یا تغییرات استخوانی، سن بیمار و بسیاری از فاکتورهای دیگر بستگی دارد. به طور کل چهار نوع دستگاه ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های دندانی وجود دارد که هر کدام می توانند به تنهایی یا در ترکیب با بقیه برای درمان بیماران استفاده شود. معمول ترین نوع ارتودنسی،ارتودنسی ثابت است.

 

دستگاه ارتودنسی ثابت دندان به این دلیل به این خوانده می شود که به دندان ها ثابت شده و بیمار قادر به جابه جایی آن نیست. درمان ارتودنسی ثابت شامل چسباندن براکت ها به دندان و اعمال فشار توسط سیم ها یا اجزاء دیگر از طریق این وسایل است. دستگاه ارتودنسی ثابت زمانی استفاده می شود که برای اصلاح ناهنجاری دندان ها نیاز به جابه جایی چندین دندان مانند چرخش و تکان دادن کل دندان (حرکات یکپارچه) است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب