درمان مال اکلوژن فکی کلاس ۲ به گفته دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و استان خراسان رضوی

درمان مال اکلوژن فکی کلاس ۲ به گفته دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و استان خراسان رضوی

 

مرتب سازی دندان های نامنظم،صاف کردن دندان های کج و ردیف کردن دندان های نامرتب می باشد .
اما صرف نظر از برطرف کردن نامنظمی ها و کجی های دندانی بایستی به مشکلات اسکلتی و ناهنجاری های موجود در فک بالا و فک پایین هم قبل از شروع درمان ارتودنسی توجه نمود. به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر متخصص خوب ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی و از دکترهای خوب دندانپزشک ارتودنتیست در مشهد توجه ویژه به مشکلات فکی باید لحاظ شود.
مشکلات و ناهنجاری های فکی در تخصص متخصص ارتودنسی دندان و متخصص ارتوپدی فک و صورت می باشد .
رزیدنت های رشته تخصص دندانپزشکی دندان به دلیل آموزش های حرفه ای که در دانشکده دندانپزشکی در دوران تخصص ارتودونسی دندان خود می‌بینند در هنگام ویزیت اولیه بیماران ارتودنسی کلیه جوانب را می‌سنجند و علاوه بر نامرتبی های دندانی و کجی دندان‌ها به مشکلات اسکلتی فک ها هم توجه می کنند.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دکتر ارتوپدی فک و دکتر ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی توضیح می‌دهند یکی از این مال اکلوژن های به شدت گسترده در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان مال اکلوژن فکی کلاس دو می باشد.
در مال اکلوژن فکی کلاس دو فک بالا نسبت به فک پایین و پیشانی در موقعیت بیرون زده تری قرار دارد.
و یا بالعکس رابطه فک بالا با پیشانی در سطح درستی قرار دارد اما فک پایین نسبت به فک بالا در موقعیت عقب رفته تری قرار دارد و از رشد کمتری برخوردار است.
از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی و بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، در هر دو حالت چهره بیمار ظاهر خرگوشی و نمای دندان خرگوشی پیدا می کند که می تواند مشکلات و مسائل بسیار زیادی را برای کودک فراهم کند و در تعاملات روزمره یا در اجتماع و در مدرسه او را با چالش های ذهنی و روحی یا عاطفی زیادی مواجه نماید.
علاوه بر اینکه احتمال وارد آمدن ضربه یا شکستن دندان های قدامی فک بالا یا استخوان فک بالا به دلیل بیرون زده بودن دندان ها و استخوان فک بالا بسیار بالا می رود و هر لحظه بیم شکستن یا از درون حفره ساکت دندانی درآمدن دندان ها به دلیل فعالیت‌های ورزشی یا دویدن و زمین خوردن در مدرسه می رود.
به نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی در این حالت درمان ارتودونسی دندان و فک بالا به شدت نقش اورژانسی پیدا می‌کند و علاوه بر نقش زیبایی نقش درمانی قابل توجهی برای آن متصور می شود.
دو دستگاه عمده برای درمان مشکلات ناهنجاری اسکلتی کلاس دو وجود دارد که به چندین نوع طبقه بندی می شوند و به دستگاه های فانکشنال ثابت و متحرک و انواع هدگیر ها تقسیم می شوند.
در یک مقاله انواع هدگیر در وب سایت دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتوپدی فک و ارتودنسی خوب در مشهد و در استان خراسان رضوی شرح داده شده است .
در این مقاله انواع دستگاه های فانکشنال و عملکرد آنها در اصلاح مال اکلوژن فکی کلاس ۲ اسکلتی از زبان دکتر نجمه تحویلدارنژاد شرح داده می‌شود.
از دکتر های خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی دکتر نجمه تحویلدار نژاد انواع روش ها و دستگاه های درمان ناهنجاری فکی کلاس دو را شرح می دهند.
بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و دکتر خوب متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و استان خراسان رضوی دکتر تحویلدار نژاد توضیح می دهند دستگاههای فانکشنال دستگاه های متحرک یا ثابتی هستند که در سن رشد و تغییر رشد فک ها از طریق تحت تاثیر قرار دادن فانکشن بافت های نرم اطراف صورت مثل لب ها بافت گونه ها و بافت نرم زبان و بافت نرم زبان سبب تغییر عملکرد و فانکشن بافتها شده و کشش بافت های نرم با اثر گذاری بر روی بافت های استخوانی و اسکلتی فک بالا و فک پایین سبب اصلاح مال اکلوژن کلاس دو می‌شود.
متخصص خوب ارتودنسی دندان و درمان دندان های نامرتب در مشهد و از بهترین های متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و بهترین دکتر سیم کشی دندان کج در مشهد و در استان خراسان رضوی دکتر نجمه تحویلدارنژاد توضیح می‌دهند دستگاه های فانکشنال به چند دسته تقسیم بندی می شوند :
۱. پلاک فانکشنال اکتیویتور:شامل یک پلاک آکریلی و یک لبیال بو یا کمان لبیالی متصل به آن در فک بالا و در فک پایین می باشد.
از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب ارتودنسی دندان در مشهد و بهترین متخصص ارتودنسی دندان در مشهد و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی، کودکان در سن رشد به مدت ۱۴ تا ۱۶ ساعت به جز ایام مدرسه از این دستگاه استفاده می‌کنند
۲.بایونیتور: یک نوع تغییر شکل پیدا کرده است دستگاه فانکشنال اکتیویتور یا مونوبلاک می باشد که اجزای پلاستیکی آن کاهش پیدا کرده و دارای اجزای سیمی می باشد. اجزای سیمی کمک می کند که حجم پلاک کمتر شده و استفاده از آن برای بیمار راحت تر باشد و همکاری بیمار جهت درمان جلب شود.
۳.دستگاه تویین بلاک: که برخلاف دستگاه اکتیویتور که یک تکه است یک دستگاه دو تکه می باشد که برای بیماران از مقبولیت بسیار بیشتری برخوردار است.
از نظر دکتر تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودونسی دندان در مشهد و بهترین متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی بیماران در اوقات مدرسه رفتن هم می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و راحت تکلم کنند و دستگاه مونو بلوک که یک دستگاه فانکشنال یکپارچه است و با تکلم و صحبت کردن تداخل دارد و استفاده از آن در مدرسه برای بیماران با چالش همراه است اما این نکته هم قابل ذکر است که دستگاه اکتیویتور به دلیل یک تکه بودن اثرات فانکشنال بیشتری در تغییر رشد فک ها دارد .
به دلیل وجود صفحات شیب دار بایت بلاک خلفی در فک بالا و فک پایین جهت بستن دهان بیمار مجبور است فک پایین خود را به موقعیت جلوتر هدایت کند تا بتواند آن را ببندد و رشد فک پایین تسریع می شود.
به عقیده دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دکتر ارتودنسی دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی در این حالت به دلیل کششی که جلو آوردن فک پایین و بافت های نرم اطراف به استخوان فک پایین منتقل می کند تشدید فرایند استخوان سازی در مفصل گیجگاهی فکی بیشتر شده و رشد رو به جلوی فک پایین در مال اکلوژن کلاس ۲ تحریک می شود.
۴. دستگاه فرانکل: دستگاه فرانکل یک دستگاه فانکشنال حقیقی می باشد چون اجزای اتصال دهنده به دندان ها ندارد. کمترین حجم را در بین دستگاه های فانکشنال به خود اختصاص می دهد و بیمار مجبور است جهت حفظ و نگهداری دستگاه در دهان حقیقتاً عملکرد بافت های نرم صورت خود مثل لب ها و گونه ها را فعال کند.
به نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دندانپزشک ارتودنسی دندان در مشهد و دراستان خراسان رضوی با این دستگاه،پاسخ به درمان ارتوپدی و فانکشنال تراپی در صورت همکاری و انگیزه خوب بیمار جهت استفاده دستگاه فانکشنال فرانکل بسیار عالی می باشد.
دستگاه فانکشنال فاقد هرگونه درد و ناراحتی یا استرس برای بیمار می باشد. تزریق ماده بی حسی ندارد و صرفاً به همکاری بیمار نیاز دارد.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دندانپزشک زیبایی دندان در مشهد و دراستان خراسان رضوی توضیح می‌دهند جلسه اول شامل معاینه و تجویز عکس های رادیوگرافیک و فوتوگرافی رنگی می باشد.
جلسه دوم قالب گیری انجام می شود و بعد از قالبگیری از فک بالا و فک پایین و تهیه موم بایت در لابراتوار پلاک مورد نظر بیمار با طرح درمان مورد نظر بهترین متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد ساخته می شود.
پلاک فانکشنال مورد نظر مثلاً اکتیویتور یا بایونیتور تویین بلاک یا دستگاه فرانکل به بیمار تحویل داده می شود .
آموزش های حین درمان داده می‌شود. بیمار زمان غذا خوردن و مسواک زدن می تواند پلاک فانکشنال را که متحرک است از دهان خارج کند آن را در ظرف آبی نگهداری کند .باید بعد از غذا خوردن و مسواک زدن مجدداً دستگاه در داخل دهان گذاشته شود تا از حداکثر پتانسیل های رشدی استفاده گردد.
جلسات چکاپ به صورت ماهانه می باشد تا هرگونه آزردگی توسط پلاک و هرگونه تداخلی که مانع حرکت رو به جلوی فک پایین می‌شود حذف گردد .
کل طول دوره درمان بسته به پاسخ بدن بیمار میزان همکاری کودک و نوع دستگاه مورد استفاده از ۶ ماه تا یک سال متغیر می باشد.
از دیدگاه دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب متخصص ارتوپدی فک در مشهد و از دکترهای خوب متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی بعد از پایان دوره فعال رشدی از پلاک به مدت چند ماه به صورت شبانه جهت فاز نگهداری به عنوان یک دستگاه نگهدارنده پاسخ درمانی مرحله اول استفاده می شود.
در موارد شدید باید بعد از خاتمه زمان درمان ارتودنسی ثابت از یک پلاک فانکشنال به صورت شبانه یا پاره وقت تا سن ۱۸ سالگی که پایان سن رشدی فعال می باشد استفاده شود .
در سنین پایین تر اثرات رشدی دستگاههای فانکشنال روی رشد فک ها بیشتر است .
با افزایش سن اثرات دندانی بیشتر می‌شود. اثر رشدی دستگاه فانکشنال روی رشد فک بالا به دلیل کشش رو به عقب روی قوس دندانی فک بالا و استخوان فک بالا با جلوگیری و ممانعت از رشد رو به جلو فک بالا است که با کشش رو به عقب عضلات اعمال می شود وبه اثر هدگیریheadgear effect موسوم است و همزمان رشد فک پایین تحریک می شود.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین دکتر ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی توضیح می دهند در سنین بالاتر یا در درمان بزرگسالان و یا در درمان های همراه با دستگاه های ثابت از دستگاه های فانکشنال ثابت استفاده می شود.
دستگاه هربست herbst یکی از این دستگاه ها می باشد که بیشتر تأثیرات دندانی دارد به جای اثرات اسکلتی روی رشد فک ها و بیشتر در افراد بزرگسال استفاده می گردد.
دستگاه های فانکشنال ثابت انواع مختلفی دارند و با اعمال تغییراتی از دستگاه های متنوعی می توان استفاده کرد. مثل دستگاه جاسپر جامپر، بایت جامپینگ و …
دکتر نجمه تحویلدارنژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی و از دکترهای خوب ارتودنسی در مشهد معتقد است جهت انجام درمان های ارتودنسی جهت اصلاح کمبود رشد افقی فک پایین باید در سنین مناسب قبل از جهش رشدی اقدام کرد.
از نظر دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص خوب ارتودنسی در مشهد سن طلایی درمان با دستگاه فانکشنال از سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی در دختران و پسران می باشد که در صورت سهل انگاری یا عدم مراجعه والدین از انجام درمان به موقع بیمار نوجوان باید در سنین جوانی برای جراحی فک مراجعه کند و با مسائل و مشکلات جراحی فک و جراحی های سر و صورت و جراحی بینی به صورت توأمان دست و پنجه نرم کند.
دکتر نجمه تحویلدار نژاد دکتر خوب متخصص ارتودنسی و بهترین متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد و در استان خراسان رضوی توصیه می کند جهت مراجعات منظم و دوره ای به متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت جهت تشخیص به موقع ناهنجاری های فکی و دندانی اسکلتی همیشه با دندانپزشک متخصص خود در ارتباط باشید تا مال اکلوژن های فکی در اسرع وقت شناسایی شده و درمان گردد و زمان مناسب برای درمان مشکلات فکی از دست نرود.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) ، انواع ارتودنسی نامرئی در مشهد در حال انجام است .

به نظر خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنتیست خوب در مشهد انتخاب نوع و دستگاه مورد استفاده در ارتودنسی و نیز سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی و ارتوپدی فک بسته به نظر متخصص ارتودنسی خوب و متخصص ناهنجاری های فکی دندانی در مشهد است.

مهم ترین مطلب :

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص درمان ناهنجاری های فک و صورت در مشهد ، تاکید می کند که برای درمان مرتب کردن دندان های کج حتما با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید .

توصیه می شود از خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و متخصص ارتوپدی فک و صورت در مشهد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی ، جهت درمان ارتودنسی نامرئی در مشهد ( سیم کشی دندان نامرتب )و درمان مشکلات فکی مشاوره رایگان دریافت کنید .

یکی از شاخه های متخصصین زیبایی دندان در مشهد ، متخصصین ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت هستند که خانم دکتر نجمه تحویلدار نژاد در مشهد یکی از بهترین متخصص های زیبایی دندان در مشهد و ارتودنسی نامرئی مشهد هستند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد ارتودنسی مشهد با کسب تجربه های بسیار و کسب مدارج ممتاز در درمان تخصصی بیماران ارتودنسی بعنوان بهترین متخصص زیبایی دندان در شهر مشهد و در استان خراسان رضوی (بهترین متخصص ارتودنسی خوب ، ارتودنسی مشهد ) در حال فعالیت هستند.

در مطب ارتودنسی دکتر نجمه تحویلدارنژاد(بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی ودرمان ناهنجاری های فک و صورت ، ارتودنسی مشهد ) که بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد است با پرداخت خرج و مخارج ارتودنسی اقساطی و ارزان هزینه ارتودنسی نامرئی قسطی فک بالا و پایین اقساطی در مشهد و دراستان خراسان رضوی در سال 98 و 99 منتظر ملاقات شما هستیم.

جهت پرداخت قیمت تقریبی درمان ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان در سال 99 در مشهد (یعنی به شکل تدریجی ) و ردیف کردن دندان های کج و نامنظم در مطب تخصصی ارتودنسی (بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) سرکار خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد( بهترین متخصص ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد )) بشکل تعرفه تقسیط شده با شما مراجعین عزیز مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

بهترین دندانپزشک ارتودنتیست مشهد ، ارتودنسی مشهد ، به دلیل نوع سختی و نوع کار ارتودونسی نامرئی دندان کج و مرتب سازی دندان ها برای افراد مختلف خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان یک دندان نا مرتب و کج در مشهد و قیمت ارتودونسی نامرئی قسطی و تقریبی دندان در سال 99 در استان خراسان رضوی را بطور تقریبی برای هر فرد و با توجه به مشکل دندانی و فکی وی تعیین می کند.

خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی ارزان و قسطی دندان نامنظم در مشهد به شکل اقساطی پرداخت می شود که معمولا در جلسه ابتدایی درمان ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد ) با نصب دستگاه ها یک پنجم کل قیمت ارتودنسی نامرئی ارزان یا اقساطی یا تعرفه تقریبی ارتودنسی نامرئی دندان نامرتب در مشهد پرداخت شده ودر جلسات بعدی چکاپ ها (بطور ماهانه ) مابقی هزینه ارزان وقسطی درمان ارتودنسی نامرئی دندان کج و نامنظم در استان خراسان رضوی بطور توافقی از مراجعین محترم اخذ می گردد .

بطوری که قیمت ارتودنسی نامرئی اقساطی و ارزان در مشهد و استان خراسان رضوی در سال 99 در طی مدت زمان درمان ارتودونسی بطور تدریجی و با تعرفه مخارج تقسیط شده ( در بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی و بهترین کلینیک ارتودنسی مشهد ، ارتودنسی مشهد ) پرداخت می شود. خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد و قیمت اقساطی وارزان ارتودنسی لینگوال و هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی فک بالا و فک پایین ، بعد از بررسی و معاینه دقیق برآورد می شود.

هزینه تقریبی قسطی ارتودنسی نامرئی با بیمه تامین اجتماعی یا هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی با بیمه نیروهای مسلح یا هزینه تقریبی واقساطی ارتودنسی نامرئی با بیمه دانا یا هزینه اقساطی وارزان ارتودنسی نامرئی با بیمه کارآفرین و با بیمه ایران و خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان با بیمه بانک ملی و هزینه تقریبی هزینه سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد با بیمه بانک مسکن در مشهد در سال 99 متفاوت است وبیماران می توانند از پوشش بیمه ای خود جهت پرداخت آسان تر خرج و مخارج ارتودنسی و هزینه ارتودنسی نامرئی اقساطی وارزان دندان های فک بالا و فک پایین دندان در مشهد و در استان خراسان رضوی استفاده کنند.

دکتر نجمه تحویلدار نژاد متخصص ارتودنسی و درمان ناهنجاری های فک و صورت( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد ، ارتودنسی مشهد) با اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی مشهد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی خوب مشهد و استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ،هزینه سیم کشی نامرئی دندان کج در مشهد ) می باشند.

برای مشاهده مقالات ارتودنسی و سایر مقالات مرتبط به وب سایت خانم دکتر نجمه تحویلدارنژاد متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک وصورت مشهد ( بهترین متخصص زیبایی دندان در مشهد، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامرتب در مشهد )مراجعه کنید.

برای انجام ارتودنسی خوب مشهد یا بهترین مرتب سازی دندان ها در مشهد و استان خراسان رضوی به دکتر نجمه تحویلدار نژاد بهترین متخصص ارتودنسی در مشهد و در استان خراسان رضوی( بهترین متخصص زیبایی دندان در استان خراسان رضوی، ارتودنسی مشهد ، سیم کشی نامرئی دندان نامنظم در مشهد) مراجعه کنید

 

درمان مال اکلوژن فکی کلاس ۲

درباره نویسنده : 

من در سال ۱۳۷۹ در کنکور سراسری دانشگاهها با رتبه ممتاز ( رتبه پنج ) در رشته تجربی پذیرفته شدم و در دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول به تحصیل گردیدم. من در طول دوره تحصیلی از دانشجویان ممتاز این دانشکده بوده و بارها موفق به دریافت تقدیرنامه های علمی شدم ؛ و درنهایت در سال۱۳۸۹ با دفاع از پایان نامه خود در مورد “ تاثیر فاکتور رشد استخوان در مشکلات فکی” موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی دندانپزشکی شدم و به عضویت سازمان نظام پزشکی کشور و انجمن متخصصین جهانی ارتودنسی درآمدم.

فهرست مطالب

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت ارتباط با مشاوران ما فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به دکتر نجمه تحویلدارنژاد ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب